...

Moderator: Moderatorer

StringerBell skrev:Jag gillar inte när folk använder biltutan till att hälsa på folk de känner. Det är väl lite av ett landsortsfenomen, antar jag.
Eller när dom kommer till nån dom ska hämta upp från bostad och lär tuta 2 gånger för att bekräfta ankomst.
StringerBell skrev:Jag gillar inte när folk använder biltutan till att hälsa på folk de känner. Det är väl lite av ett landsortsfenomen, antar jag.
Klart man tutar på bekanta för att skrämmas.. Helst med tryckluftstutan!!
Uninium skrev: Eller när dom kommer till nån dom ska hämta upp från bostad och lär tuta 2 gånger för att bekräfta ankomst.
Här hänger de på tutan tills personen de ska hämta kommer ut. Gärna vid 22-00 på dygnet. Borde bunkra upp med lite gatsten på balkongen.
grillchips skrev:
Uninium skrev: Eller när dom kommer till nån dom ska hämta upp från bostad och lär tuta 2 gånger för att bekräfta ankomst.
Här hänger de på tutan tills personen de ska hämta kommer ut. Gärna vid 22-00 på dygnet. Borde bunkra upp med lite gatsten på balkongen.
Kolsyrepistol Bild
Uninium skrev:
Eller när dom kommer till nån dom ska hämta upp från bostad och lär tuta 2 gånger för att bekräfta ankomst.
Inte bra men det är mycket värre i mitt fall där det handlar om körning i tät stadstrafik och plankorsning. Någon tutar, alla stelnar till, även gående, "missade jag nå't??", "vad händer??" - men vad ser man? Jo, någon skrattande träskalle som bromsat in (också synnerligen olämpligt, mitt i allt), och viftar intensivt med handen mot någon han ser (typiskt manligt beteende, förresten). VAD JAG HATAR detta. BONNDJ_______rrrr!
Jag ogillar skarpt de som lägger sig en billängd bakom i 120km/h och samtidigt går ut så långt till vänster de kan för att överhuvudtaget se någonting. Brukar helt sonika själv lägga mig så långt åt vänster det går för att blockera deras sikt och på så sätt "tvinga" dem att hålla avstånd istället. Vissa verkar tro att man kör långsamt bara för att man faktiskt har ett bra säkerhetsavstånd till bilen framför (mycket ovanligt i stockholm).
Folk i allmänhet verkar helt glömma bort allt vad respekt, omdömme och hjälpsamhet heter när de sätter sig i sina bilar...
av rid54
Jäverhammar skrev:Jag ogillar skarpt de som lägger sig en billängd bakom i 120km/h och samtidigt går ut så långt till vänster de kan för att överhuvudtaget se någonting. Brukar helt sonika själv lägga mig så långt åt vänster det går för att blockera deras sikt och på så sätt "tvinga" dem att hålla avstånd istället. Vissa verkar tro att man kör långsamt bara för att man faktiskt har ett bra säkerhetsavstånd till bilen framför (mycket ovanligt i stockholm).
Folk i allmänhet verkar helt glömma bort allt vad respekt, omdömme och hjälpsamhet heter när de sätter sig i sina bilar...
Ibland hamnar man nära bakom någon, pga att man slarvat i hastighetsanpassningen (eget fel..). Det kan drabba alla. Den som inte inser problemet (faran!) kanske fortsätter att ligga nära, medan en riktig bilförare anpassar avståndet på något lämpligt sätt (lätta på gasen, typ...). En låtsasbilförare, sådan som hittat kortet i en CornFlakes -kartong, eller känt nån som kan påverka, eller sådana som menar att bikörningen sköts av ens medtrafikanter, skiter i att anpassa avståndet. Dessa personer orsakar "upphinnandeolyckor" och borde få info om sina tillkortakommanden.
Senast redigerad av 1 rid54, redigerad totalt 0 gånger.
Håller med. Har många gånger tänkt tanken att "tvärnita" när någon ligger för nära avsiktligen. Men sen börjar man tänka efter - personen kanske har barn i bilen (fast den kör som en idiot), vad tar bilen bakom vägen efter att den dammat in i 3,5ton tyskt stål - andra drabbas kanske.

Skulle gärna sätta en LED skylt på bakluckan med ett par väl valda ord som man kan visa bakomvarande vid "rätt" tillfälle...
av rid54
Har det inte funnits stickers: "Kan du läsa det här ligger du för nära" , typ. Vore skönt att återuppliva med ny teknologi. Med min gamla LandRover brukade jag mest ställa mig på bromspedalen, men nyare bilar är mjukare i ändarna.
rid54 skrev:Har det inte funnits stickers: "Kan du läsa det här ligger du för nära".
Joo men sådant är så 90-tal :D men däremot "Kan du läsa detta är du uppenbarligen inte medlem på jagrullar.se" 8)
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 552

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]