Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leinad
Hej!

Jag har bytt tjänstebil och sålt min V60 till en privatperson. Det är några månader kvar på VOC, då det väl är gratis första tre åren?

Någon som vet hur man gör för att avregistrera min inloggning och registrera honom som ägare och skapa inloggning?

Jag ringde till VOC (=tryckte på knappen) men de hänvisade mig till en Volvohandlare, men bilen är ju såld privat så det är ingen säljare inblandad. Självklart kan jag ringa säljaren som jag köpte bilen av, men ville bara kolla först om någon vet.

En annan fråga, om den nya ägaren inte vill betala sen när gratisåren är över, visst kan han fortfarande använda dieselvärmaren, med Heater Start-appen? Då jag känner den nya ägaren lite grann så vill jag vara lite behjälplig.

Tack på förhand!
av Leinad
TommyP86: tryckte du bara på VOC-knappen i bilen alltså?

Toast: jag tänkte på Heater Start-appen, som alltså bara skickar ett sms till bilen och direktstartar dieselvärmaren. Menar du att det inte heller funkar?
av toast
Sms, app eller websida borde väl egentligen inte spela någon roll. Kommandot går väl alltid via Volvos server.
Jag har förstått det som att all kommunikation med bilens interna modem upphör och att endast sos fungerar.
Dock tycker jag att mycket runt voc och även sensus är lite otydligt ibland från Volvos sida. Och återförsäljarna är inte heller så pålästa.
Användarvisningsbild
av Kite
Sos delen tror jag funkar 10 år , vanliga voc i 3 år innan man behöver teckna abbonemang. Att starta värmaren med mobil/webb fungerar inte utan abbonemang.

Vad kostar abonnemanget? Är det inte värt att teckna det när ändå hårdvaran redan sitter i bilen?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Tror detta är hur jag gjorde, minns inte riktigt.
Skaffa min volvo konto och lägg till bilen, osv
Trycka på knappen, säg att du vill kunna konfigurera appen och att du köpt bilen beg.
Här sa de först att jag skulle kontakta min åf, som i sin tur inte visste vare sig in eller ut, pratade med voc igen, de hjälpte mej att få det att fungera. Första gången gjorde jag detta i oslo där jag jobbar, och hamnade hos voc norge såklart. Det blev nåt fel den gången, så jag fick göra om det igen.

Men ivf. Voc löste allt åt mej, min åf visste inte nåt så dem kan du släppa helt :)

Min ska förnyas nu, kostar ca 1200kr året. Lätt värt för att kunna låsa och låsa upp med mobilen (tänk inlåst nyckel) och att man ser var den e parkerad, och hur man kört etc. Lite nördvarning, men jag är nog i gott sällskap :)
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]