Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Skall köpa mig en V70, 2006-2008 kollar både bensin och diesel då jag inte riktigt vet vad jag vill ha, jag kör 2-3000mil om året, så diesel är väl att föredra kanske?.. jag kollar div utrustning men jag kan även nöja mig med en kinetic då man kan köpa till AUX till de flesta stereos är inte något värre paket egentligen behövligt..

Men, utrustning, vissa bilar har enormt mycket knappar för DSTC, infällningsbara speglar osv, men de som inte har nån DSTC knapp alls, vad är skillnaden emot att ha knappen och att inte ha knappen? för jag antar att DSTC är standard på samtliga V70n?

Mvh
Jonas
Tack för svar, vad är skillnaden emot att ha knappen och att inte ha knappen?

Finns det några kända fel som volvo åtgärdar via goodwill? så som VAG koncernen har för tändspolar tex.
valln skrev:DSTC är ett antisladdsystem och är en jättebra säkerhetshöjande system.

Tack för svar, det vet jag.. men det jag undrar är över varför vissa modeller (utrustningspaket?) har en knapp för att stänga av och andra inte
Skillnaden mellan att ha en knapp för DSTC eller inte är ju, logiskt nog, möjligheten att stänga av det eller ej! Ingen raketvetenskap där..

Har du inte knapp men bil från 05- (eller äldre med DSTC) så går det fint att köpa knapp, trycka dit och vips är din bil lika pimpad som dom andra :)

Kom bara ihåg att stäng av tändning, vänta tills lilla fläkten i CCM stannat (det är en jättebra indikation på att bilen somnat) tryck dit knapp och vrid på tändning.
johnnype skrev:Skillnaden mellan att ha en knapp för DSTC eller inte är ju, logiskt nog, möjligheten att stänga av det eller ej! Ingen raketvetenskap där..

Har du inte knapp men bil från 05- (eller äldre med DSTC) så går det fint att köpa knapp, trycka dit och vips är din bil lika pimpad som dom andra :)

Kom bara ihåg att stäng av tändning, vänta tills lilla fläkten i CCM stannat (det är en jättebra indikation på att bilen somnat) tryck dit knapp och vrid på tändning.

Hehe, tack för din ironi ;)

Vad jag inte förstår är varför volvo spar in på denna "finess"? Finns det nån mening att inte ha en knapp standard? Kostade det extra för tillval vid nyköp?
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]