Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
"Montering av verkstad rekommenderas"

Det tolkar jag bara som att det går alldeles utmärkt att eftermontera :)
F.ö. ett klockrent tillbehör!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag funderar om jag ska välja bort hastighetsberoende servo till fördel för kameran, men är osäker. Min budget är superstram för bilen. Tilläggas att jag redan har med backvarnaren som ingår i teknikpaletet.
av toast
Jag vill minnas att jag läste någon stans att om man inte beställer kamera så ligger det inte kabel i bilen till den. Det torde då bli lite krångligare och dyrare att eftermontera. Så jag beställde med :-)
Har dock ingen källa på den informationen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
volvobrasse skrev:Någon som vet om back-kamera är möjligt att eftermontera?
Har erbjudanden på "min volvo" om exempelvis panorama cam så är 100 på att samma gäller back cam
Användarvisningsbild
av crumpets
volvobrasse skrev:Jag funderar om jag ska välja bort hastighetsberoende servo till fördel för kameran, men är osäker. Min budget är superstram för bilen. Tilläggas att jag redan har med backvarnaren som ingår i teknikpaletet.
Volvos hastighetsberoende servo är inte bland de bästa. Ta hellre kameran skulle jag säga. Jag ÄLSKAR Backkamera. Är bara småförtjust som bäst i hastighetsberoende servo.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
crumpets skrev:
volvobrasse skrev:Jag funderar om jag ska välja bort hastighetsberoende servo till fördel för kameran, men är osäker. Min budget är superstram för bilen. Tilläggas att jag redan har med backvarnaren som ingår i teknikpaletet.
Volvos hastighetsberoende servo är inte bland de bästa. Ta hellre kameran skulle jag säga. Jag ÄLSKAR Backkamera. Är bara småförtjust som bäst i hastighetsberoende servo.
Jasså? Så många som pratat varmt om den här på forumet? Är den pissig alltså? Ingen skillnad motför standard? Rättare sagt inte värd dom pengarna?
Användarvisningsbild
av crumpets
Den är helt ok men inte mer än så. Hade inte valt det över backkamera tror jag.
Användarvisningsbild
av chrigu
Går bra på XC60 -12 i alla fall. Köpte prylarna och skruvade i grejorna själv, sen en mjukvarunedladdning och tillhörande justering på Volvo-verkstad.
Ej svårt men en del att plocka loss för att komma åt (följ monteringsanvisningen).
Tycker det är ett kanontillbehör :)

Jo men jag fattar inte riktigt. Du petar i en s[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]