- tor 13 nov 2014, 20:44
#917692
Har haft lite problem till och från med strömmen på min 850 AWD, 100A generator.
Eftersom belysningen började pulsera lite när jag körde är både jord från batteriet bytt samt röd ledning från batteri till solenoiden.
Hur som helst. I helgen bytte jag laddrelät och kolen (med regulatorn) för ca 2400,-. Efter det gav generatorn ca 13.8V.
Körde hem från jobbet idag. samtliga varningslampor som tänds när generatorn lägger av tänds. Kommer hem, mäter spänningen över batteriet, dryga 9V.
Byter till ett sprillans nytt batteri, men generatorn ger ingens ström. Jag ha mätt både på batteriet och på generatorn.
Är det bara att byta generatorn eller?
\\amme
Eftersom belysningen började pulsera lite när jag körde är både jord från batteriet bytt samt röd ledning från batteri till solenoiden.
Hur som helst. I helgen bytte jag laddrelät och kolen (med regulatorn) för ca 2400,-. Efter det gav generatorn ca 13.8V.
Körde hem från jobbet idag. samtliga varningslampor som tänds när generatorn lägger av tänds. Kommer hem, mäter spänningen över batteriet, dryga 9V.
Byter till ett sprillans nytt batteri, men generatorn ger ingens ström. Jag ha mätt både på batteriet och på generatorn.
Är det bara att byta generatorn eller?
\\amme
Senast redigerad av 2 Volvo 850 AWD, redigerad totalt 0 gång.
Volvo XC70 AWD, D4, 2016, 17500 mil
Volvo 850 AWD 2.5T, Silver -97, ~63000 mil såldes 2018
Volvo 740 GL -88A, blågrön metallic, B230F, ~44000 mil
Paradbil: Volvo 740 GL -87, gråvit (600), B230F, 10200 mil
Volvo 850 AWD 2.5T, Silver -97, ~63000 mil såldes 2018
Volvo 740 GL -88A, blågrön metallic, B230F, ~44000 mil
Paradbil: Volvo 740 GL -87, gråvit (600), B230F, 10200 mil