Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

manek skrev:
Elmeholt skrev:
manek skrev:Fungerar inte för mig idag heller.
Kommer lämna in den till Bildeve för tredje gången gällande detta.
Ringa supporten har jag gjort någon gång i vecka sedan jag hämtade bilen ny i september, utan framgång.
Kommer snart begära att de monterar in en annan lösning i bilen, då sannolikheten för att Volvo får ordning på förmodligen är noll.
För mig fungerade det iaf att starta värmaren imorse, fungerar även nu att uppdatera status när jag kollar.

Men det har fungerat för dig innan nångång, eller har aldrig fungerat alls?

Min värmare brukar fungera ca. 2 av 10 försök i snitt. Spelar ingen roll om jag försöker via telefon eller dator.
Det kan inte ha med telefonmottagningen att göra? Tänkte om du bodde någonstans där telenor (som VOC använder) har taskig täckning?
[/quote]

Det kan inte ha med telefonmottagningen att göra? Tänkte om du bodde någonstans där telenor (som VOC använder) har taskig täckning?[/quote]

Har inget med mottagning att göra, vi bor ca. 600m från tel masten och där finns alla svenska operatörer.
Dessutom spelar det ingen roll om bilen stor i Göteborg, malmö, Helsingborg är samma problem överallt. Allt annat än värmaren brukar fungera.
Tror inte det har med bilen att göra utan att Volvos servrar har svårt att hantera alla användare.
Värmaren fungerar alltid om jag går ut och starta den manuellt.
Robbi skrev:Lyckades också starta värmaren. En notering var att statusen var "avstängd" på värmaren men det brukar stå "redo". Den startade i vilket fall. Konstigt.
Min står det alltid avstängd på om den inte körs vad jag vet. Tror aldrig jag sett att det står "redo" iaf, nu har jag ju iofs bara haft VOC en vecka, så att använda mig som referens är kanske lite vågat. :lol:
Alltså nu är detta kanske inte helt min sak men hade tidigare tillgång till en V70II MY13 med VOC i tjänsten. Ca 50% av gångerna värmaren skulle startas via appen vart det problem. Det var som sagt en tjänstebil så orkade inte bry mig "jättemycket" MEN Volvo bör kompensera er för detta. Ni har köpt en tjänst som de tydligen inte klarar av att leverera. Men kanske har Volvo kompenserat någon? I så fall hur?

Börjar nysta lite i frågan då nästa eller bilen efter det mycket väl kan bli en som har VOC men kommer inte betala för detta så länge de inte iaf slänger med en fjärrkontroll till värmaren.
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Lyckades också starta värmaren. En notering var att statusen var "avstängd" på värmaren men det brukar stå "redo". Den startade i vilket fall. Konstigt.
Min står det alltid avstängd på om den inte körs vad jag vet. Tror aldrig jag sett att det står "redo" iaf, nu har jag ju iofs bara haft VOC en vecka, så att använda mig som referens är kanske lite vågat. :lol:
Kan vara en appuppdatering som valde att det skulle stå avstängd och inte redo. Jag tyckte om när det stod redo, det var ju en indikation på att det fanns kontakt i alla fall.

Börjar tycka nu att vi skulle skicka hela denna tråd till kundtjänst så de förstår vad vi är med om?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

Antar att du snurra och kände på alla h[…]

Jag hade gått på originalfälgen s[…]

Hejsan. Väcker tråden till liv 🤘 n&arin[…]

Koppla inte bort batteriet, skaffa en smart laddar[…]