Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe8686
Hej jag är ny här och precis köpt en v60 år 12 med xeon, och nu har jag fått fukt i lyckan och har torkar den inomhus 2 gånger nu, finns det någon som vet vad det kan bero på? Jag hittar ingen spricka i plasten. Mvh Tobbe
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Råkade ut för samma på min och Volvo bytte den på garantin, hela lamphuset så jag kan tänka att det kostade en slant...
Dessutom hade jag alltid kondens i bromsljuset i bakluckans överkant.
Kondens i strålkastare.JPG
Kondens i strålkastare.JPG (1.96 MiB) Visad 544 gånger
Användarvisningsbild
av crumpets
En lätt dimma ska det kunna uppstå i lyktorna eftersom de är ventilerade. Men är det stora vattendroppar som på Mattias_F:s bild så ska den bytas!
Användarvisningsbild
av SvenB
Du hade ju precis köpt den. :!:
av spuzz
Tobbe8686 skrev:Jag har köpt bilen brgangnad . Men ska jag skicka mejl till Volvia eller?

Om du köpt av en Volvo handlare då är det rätt ofta garanti på sex månader.
Användarvisningsbild
av Perra83
crumpets skrev:En lätt dimma ska det kunna uppstå i lyktorna eftersom de är ventilerade. Men är det stora vattendroppar som på Mattias_F:s bild så ska den bytas!

Ja precis en liten dimma kan det bli i ett hörn ibland men det där va det grövsta ja har sett :-O)
Användarvisningsbild
av SvenB
Tobbe8686 skrev:Jag har köpt bilen brgangnad . Men ska jag skicka mejl till Volvia eller?
Du skall kontakta bilfirman du köpte den av.

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås