Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Jag undrar lite kring service gällande den V60 som jag väntar på. Enligt min ÅF om jag fattat honom rätt så kostar en service, dvs en slags bas-service 2600:- för den per år. Det är att byta oljefilter, fylla på olja etc om jag fattar det rätt? (om det är samma ingrepp som jag gör på min V70).

Tycker bara det är så konstigt för min nuvarande V70 MY09 kostar 1700:- att göra just denna service, dvs det är vad jag göra var 1000:e mil.

Kan någon förklara med man menar med detta samt vad eventuell skillnaden kan vara servicemässigt mellan dessa två bilar? :)

Han erbbjöd mig ett serviceavtal på 199 kr/mån, det är inte speciellt rabatterat :) Skulle i så fall tjäna ca 200 kr på ett år :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Låter snarare otroligt billigt att du fått en service för bara 1700 på gamla bilen! 2500-3000 är normalpris för en vanlig basservice. Tyvärr...

Serviceavtalen innebär tyvärr inte särskilt mycket rabatt. Jag tyckte inte de få kronor det skulle ge mig var värt inlåsningen som det innebar.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
crumpets skrev:Låter snarare otroligt billigt att du fått en service för bara 1700 på gamla bilen! 2500-3000 är normalpris för en vanlig basservice. Tyvärr...

Serviceavtalen innebär tyvärr inte särskilt mycket rabatt. Jag tyckte inte de få kronor det skulle ge mig var värt inlåsningen som det innebar.
För att fylla på olja och byta filter???:)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
crumpets skrev:Japp! På Volvoverkstad i alla fall.
Är faktiskt helt sjukt. Kanske är ekologiskt närodlad olja?

I så fall kan man ju alltid serva den på en annan verkstad. Ska ju inte vara några problem idag. Fick pris på 1500:-. Lite skillnad motför Volvo.
av Rudolfs
Jag fick serviceavtal för 99... 2000 mil per år, en service varje år och upp till 6000 mil.
Användarvisningsbild
av SvenB
Rudolfs skrev:Jag fick serviceavtal för 99... 2000 mil per år, en service varje år och upp till 6000 mil.
99, vadå? 99 kronor per månad, eller :?:
Användarvisningsbild
av crumpets
iigloo skrev:Sen ingår volvo assistans och fri mjukvaruuppdatering. Sen är det inte "bara" filter och olja.
Fri uppdatering av mjukvara...... Det är endast vissa utvalda mjukvaror, och det är endast om du kört mer än 1500 mil. Har du kört 1499 mil får du betala extra för den. VIll du ha TOTAL uppdatering är det också ett tillval. Största lurendrejeriet som hänt svenska bilindustrin.
av spuzz
SvenB skrev:
Rudolfs skrev:Jag fick serviceavtal för 99... 2000 mil per år, en service varje år och upp till 6000 mil.
99, vadå? 99 kronor per månad, eller :?:
Köper du med Volvo lån har du rabatt på service tre första åren. Därav 99kr/mån
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]