Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
Jävligt dum fråga men jag har ju mina vinterhjul kvar från V60:n. Är ett par trötta 16" på plåtfälg med nån standardprofil (typ 205/65 eller nåt). Bultcirkel osv. ska ju inte vara några problem att hänga på dessa på XC70n, men hur är det med plåtfälgen och däcket? Borde inte vara några större issues eller?
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Gött, nu blir vi några stycken med XC70 Sport. En mycket skönare bil än den vanliga varianten.
Ja det känns fint. Kan tänka mig att man vänjer sig snabbt vid skönt insteg iom att bilen är såpass hög som den är. Gubbvarning igen. :)
Användarvisningsbild
av Robbi
Så gött. Inget gubbigt över sporten alls, bara avundsjuka ögonkast av andra XC ägare som inte kan fatta att en XC kan vara så sportig och fräck
Användarvisningsbild
av Bilnörden
hållundan skrev:Jävligt dum fråga men jag har ju mina vinterhjul kvar från V60:n. Är ett par trötta 16" på plåtfälg med nån standardprofil (typ 205/65 eller nåt). Bultcirkel osv. ska ju inte vara några problem att hänga på dessa på XC70n, men hur är det med plåtfälgen och däcket? Borde inte vara några större issues eller?
Däcken får du garanterat byta, dom är för små för XC70, men fälgarna där emot skulle kunna fungera det är väl bara o prova om dom passar
Användarvisningsbild
av hållundan
Bilnörden skrev:
hållundan skrev:Jävligt dum fråga men jag har ju mina vinterhjul kvar från V60:n. Är ett par trötta 16" på plåtfälg med nån standardprofil (typ 205/65 eller nåt). Bultcirkel osv. ska ju inte vara några problem att hänga på dessa på XC70n, men hur är det med plåtfälgen och däcket? Borde inte vara några större issues eller?
Däcken får du garanterat byta, dom är för små för XC70, men fälgarna där emot skulle kunna fungera det är väl bara o prova om dom passar
Allright! Tackar för info... Blir nog att checka blocket istället. Känns enklast att lösa hela paketet och kanske få fatt på ett par hyfsat mindre fula alu-rims med däck för XC70.
Användarvisningsbild
av Wibe
Här är vår D4 Sport Business Edition.

Twiligt bronze metallic
18" Fortuna black (sommar)
17" Pandora black (vinter)
Manuell låda
VOC
Laminerade rutor
Elbaklucka
Eluppvärmda spolar minst mycken
Eluppvärmd ratt
Delbart drag

Är sjukt nöjd med bilen som nu gått ca 270 mil. Älskar kombinationen med lacken och fälgarna. Tycker den går tyst och är inte alls stötig.

Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Caspain Blue är grymt snyggt till Xc70 sport, man ser ändå de blanksvarta detaljerna fast det är en mörkare färg.
av ansjo
Wibe skrev:Här är vår D4 Sport Business Edition.

Är sjukt nöjd med bilen som nu gått ca 270 mil. Älskar kombinationen med lacken och fälgarna. Tycker den går tyst och är inte alls stötig.

Bild
Jävlar vad snygg den var...:)!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 21

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg