Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har aldrig haft VOC innan, så jag vet inte hur det fungerat innan. Men fungerar ju katastrof nu iaf.
Avbrott imorse så fick klä på mig och gå ut och starta värmaren, sen funkade appen under förmiddagen idag, men vid lunch skulle jag återigen slå på värmaren innan jag åkte för att hämta min son på skolan, då fungerade det inte igen.
Tänkte inte på heater start-appen heller dum som man är.
Robbi skrev:Går den också via VOC-servern?
Vid närmare koll så verkar det vara till VOC- servern som smset skickas. Regnr och VOC pin skickas iaf med. Det borde inte behövas om det skickats till egna bilen. I så fall är det bara en slump att heat starter har funkat för mig. Men det kanske beror på att jag ofta tröttnar på voc appen och stänger den istället.
Fungerar inte för mig idag heller.
Kommer lämna in den till Bildeve för tredje gången gällande detta.
Ringa supporten har jag gjort någon gång i vecka sedan jag hämtade bilen ny i september, utan framgång.
Kommer snart begära att de monterar in en annan lösning i bilen, då sannolikheten för att Volvo får ordning på förmodligen är noll.
manek skrev:Fungerar inte för mig idag heller.
Ringa supporten har jag gjort någon gång i vecka sedan jag hämtade bilen ny i september, utan framgång.
Kommer snart begära att de monterar in en annan lösning i bilen, då sannolikheten för att Volvo får ordning på förmodligen är noll.
För mig fungerade det iaf att starta värmaren imorse, fungerar även nu att uppdatera status när jag kollar.

Men det har fungerat för dig innan nångång, eller har aldrig fungerat alls?
Elmeholt skrev:
manek skrev:Fungerar inte för mig idag heller.
För mig fungerade det iaf att starta värmaren imorse, fungerar även nu att uppdatera status när jag kollar.

Men det har fungerat för dig innan nångång, eller har aldrig fungerat alls?

Min värmare brukar fungera ca. 2 av 10 försök i snitt. Spelar ingen roll om jag försöker via telefon eller dator.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Jag hade gått på originalfälgen s[…]

Hejsan. Väcker tråden till liv 🤘 n&arin[…]

Koppla inte bort batteriet, skaffa en smart laddar[…]

OK, då får jag ragga rätt på[…]