Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jouni
hej,finns det någon som med säkerhet vet hur man får en kirnyckel med fjärr att fungera i en volvo V70N -00 har köpt nyckel med fjärr från volvo och dem fick inte fjärren att fungera mao misslyckades att programera in den
Användarvisningsbild
av eslund
Jag hade nyckel med fjärr, och ville ha stilettnyckel istället (S80 -00)

1. Fick tag i en beg. stilettnyckel från en hjälpsam själ här på forumet
2. Beställde nyckelämne till stilettnyckel från Volvo
3. Tog nyckelämnet och slipade till det hos en låssmed, och satte ihop med resten av stiletten.
4. Flyttade innehållet från min fjärr till stilettnyckeln (passade direkt)
5. Bad Volvo att koda in nyckeln (startspärren)

Sen funkade det kanon. Dock fick jag förklara för Volvo att jag ville ha ett stilettnyckelämne, eftersom dom sa att "det finns ju inte till din bil" :)

Enda nackdelen (på S80 iaf) är att stilettnyckeln inte passar om man behöver öppna bagaget med nyckel. Stiletten är för stor för att kunna vrida runt i "hålet" på bakluckan..
Användarvisningsbild
av MartinS
Eslund, vad är det för artikelnummer på ett oslipat ämne?

/Martin
Användarvisningsbild
av CarMan
är det en DENSO du har idag så får du flytta över kretskortet. i annat fall programerar man som vanligt
av toljun
Har en v70 -04 där själva stilett-funktionen är trasig. Va till Bilia och tänkte byta ut bara själv nyckeln. Men enl dom va ja tvungen att köpa en komplett nyckel med dosa+nyckel för mycket pengar. Hade ju vart kanon om man kunde köpa nyckelämnet löst och gå till en låssmed.
Användarvisningsbild
av Loner
Du kan köpa nyckelämnet eller nyckelämnet färdigslipat från volvo, skall kosta runt 900:-

Gå tillbaka och be dom knappa in artikelnr 8626580
Har du nyckelkoden ?

/L
av jouni
toljun skrev:Har en v70 -04 där själva stilett-funktionen är trasig. Va till Bilia och tänkte byta ut bara själv nyckeln. Men enl dom va ja tvungen att köpa en komplett nyckel med dosa+nyckel för mycket pengar. Hade ju vart kanon om man kunde köpa nyckelämnet löst och gå till en låssmed.
du kan åka till en volvo handlare och köpa nyckelämnet det kostar350kr sen åker du till en låsmed han slipar den för 150kr (haparanda)sen får du dela på din gamla nyckel plocka ut transponden borra hål (4mm) på motsvarande ställe i den nya nyckeln så att du krossar den gamla transponden och skjuter in den nya med lite konstruktionslim i hålet se ska allt fungera
av rolle83
ingen som råkar bo i gbg området som kan hjälpa mig med detta? :)
MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]