Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snacksalig
V60 kommer nog aldrig att erbjudas med vea och awd. Vi får nog nåja oss med 5 an och 6 vxl automat på awd.
Användarvisningsbild
av EjS
Snacksalig skrev:V60 kommer nog aldrig att erbjudas med vea och awd. Vi får nog nåja oss med 5 an och 6 vxl automat på awd.
Inget problem för min del.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Det här måste ju vara den tråkigaste nyheten från Volvo på många år. Kommer ju alldeles försent, men bra att den finns i utbudet nu.
Sen är nog min åsikt att den är väldigt lam i utseendet för all tid som har funnits att utveckla detta. Man kan ju nästan snickra ihop denna med exteriörpaket förutom skärmar. (Vet att jag har en sminkad V40 själv, men den ser ju nästan ointressant ut i grundutförade, precis som gamla V60 utan R-design om man hård-drar det lite :???: )
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Bara markfrigången blir tillräcklig. Att som VAG hissa upp sina skogsmullevarianter +20-30 mm, räcker inte. XC70 höjs 60 mm mot V70.
Det är då som CC kommer att gå från att vara ett designpaket till att faktiskt bli praktiskt användbart, och jag är övertygad om att det är då det blir krångligt att testa ut. Bilen får inte bli för svajig trots en tyngdpunkt som ligger långt över ursprungsbilen.
Användarvisningsbild
av GustavE
Utdrag från Volvos pressmeddelande:
Sportig prestanda
– Den robusta konstruktionen med 65 mm ökad markfrigång ger en unik kontroll både på och utanför vägarna. Dessutom skapas en äventyrlig körupplevelse tack vare det extra vridmomentet. Den nya V60 Cross Country möjliggör en äventyrlig livsstil i riktigt kraftfull form, säger Lex Kerssemakers.

V60 Cross Country kommer att finnas tillgänglig med 18- och 19-tums fälgar och högprofilshjul för extra komfort och off-road-utseende, minskat vägljud och extra skydd om bilen kör på steniga vägar eller upp på en trottoarkant.

Det fetmarkerade tycker jag låter som fina egenskaper som man inte tackar nej till :D
av HVTH
Snacksalig skrev:Bara markfrigången blir tillräcklig. Att som VAG hissa upp sina skogsmullevarianter +20-30 mm, räcker inte. XC70 höjs 60 mm mot V70.
Det är då som CC kommer att gå från att vara ett designpaket till att faktiskt bli praktiskt användbart, och jag är övertygad om att det är då det blir krångligt att testa ut. Bilen får inte bli för svajig trots en tyngdpunkt som ligger långt över ursprungsbilen.
V60CC höjs med 65mm.
av valln
Går det att få en sammanfattning i skillnaden mellan XC60 och V60CC ex. användningsområde och mekanik?
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Nej för hundan. Ser gräsligt ut. En så fin låg bil som V60 blir helt fel med styltor.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
MångaVOLVO skrev:Nej för hundan. Ser gräsligt ut. En så fin låg bil som V60 blir helt fel med styltor.
Äntligen någon som håller med mig!!! Jag började undra om jag tappat fattningen. Men jag tycker samma sak. Vissa karosser passar sig inte som CC helt enkelt. Exempelvis, såg en v70 med sportchassi. Den ser ut som ett paket Lätta utan stötdämpare. Som bara rasat ihop.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Tur att smaken är som baken.

Själv uppskattar jag god markfrigång för dåliga vägar, längre fjädringsväg och högre däckprofil för ökad komfort och bättre ljudegenskaper.
Däremot förhåller jag mig relativt kall och ointresserad av fyrhjulsdrift på XC-bilarna - något som verkar vara närmast stötande för vissa.

Jag tror att jag skulle uppskatta V60 CC, därför att jag tycker att XC70 är lite för stor och XC60 är lite för mycket SUV.
Vanliga V60 har markfrigång som en go-cart, och mår nog bara bra av att inte riskera att släpa magen i marken hela tiden. Dessutom underlättas insteget och lastningen av bagageutrymmet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT