Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thewhitecar
hej har en v70ft 2.5 summum-09
med ljudanläggning performance -jag tycker det är riktigt bra ljud i anläggningen-
får för mig att på nyare volvo v70 bilar har man prutat på ljudanläggningen-funderar på en ny v70 och ev hp eller ska gå upp ett steg till för att få lika bra ljudanläggning-synpunkter !!
av CMD
Har High Performance i våran och de låter riktigt bra även utan subwoofern. Går att poppa på rejält utan att de börjar låta skumt förutsatt att man pillar på lite med de justeringsmöjligheter som finns. =)
av berrabus
Hur vet jag vilken anläggning jag har? Enligt instruktionsboken skall det stå på displayen då den sätts igång men kommer inte upp ngn text.
V70 -08.
av Elmeholt
Fick min nya bil förra onsdagen med premium sound + subwoofer (harman kardon), herregud vilket ljud alltså. Jag skulle helt klart råda dig att betala de extra slantar det kostar om du lyssnar mycket på musik när du kör runt, lätt värt det.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Skillnaden mellan bara Performance och Premium sound är framförallt mellanregister. Det är en annan klarhet i ljudet. Den klarar också att spela högre utan distorsion.

Jag har haft High Performance med Subwoofer och nu två bilar med Premium sound.

Subwoofern är ett kapitel för sig. Förr gick den at välja till High Performance och det var en riktigt prisvärd kombo. Givetvis insåg Volvo detta och nu går den bara att välja till Premium sound. Det är bra tryck i den då den har en egen separat förstärkare på 260W och ger verkligen ett lyft åt ljudet. Lyssnar du mycket och är intresserad så är det stoor skilnad. Dessutom går det att justera subwoofern från ljudmenyn.

P.s. Premium sound har en skylt ovanför stereon som visar att det är Premium sound. Det är ett annat sätt att se det på förutom att slå på stereon
av Elmeholt
Racetwin2 skrev:P.s. Premium sound har en skylt ovanför stereon som visar att det är Premium sound. Det är ett annat sätt att se det på förutom att slå på stereon
På MY15 står det "Harman Kardon" på den skylten.
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]