Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag är också orolig över att ångra mig om jag köper en i för tråkigt skick...
T3:an kan jag få upp till 180hk ja.. men det kostar nästan 10k till av en budget som redan isåfall överskridits med ca 20k. :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Skulle valt T4fen bättre driftskostnad plus lite mer utrustning det blir pricken över i:et t4f är dessutom skattebefriad och sen har den lägre skatt än bensin + att man kör miljövänligt med etanol. :)
av spuzz
simonhalmstad skrev:Skulle valt T4fen bättre driftskostnad plus lite mer utrustning det blir pricken över i:et t4f är dessutom skattebefriad och sen har den lägre skatt än bensin + att man kör miljövänligt med etanol. :)
Hur ligger serviceintervallen? Fortfarande per 1000mil?
Användarvisningsbild
av joel80
Serviceintervallen har inte superstor betydelse.. Och kostnadsmässigt blir det inte stor skillnad beroende på etanol eller bensin eftersom den troligen inte kommer gå mer än ca 1000 mil per år.
av Mwi
Satsa på T4F modellen, har man små barn blir det lätt repor och skav ändå :o och när det inträffar behöver man inte gråta så mycket, det är ju jobbigare om bilen är i perfekt skick. Och som Lövet skriver det går lätt att fixa lack på stötfångare, om det irriterar dig.
Användarvisningsbild
av joel80
Budgeten är tänkt till 160-170. Men T3:an ligger på 189k... den andra på 159k.
Användarvisningsbild
av joel80
Mwi skrev:Satsa på T4F modellen, har man små barn blir det lätt repor och skav ändå :o och när det inträffar behöver man inte gråta så mycket, det är ju jobbigare om bilen är i perfekt skick. Och som Lövet skriver det går lätt att fixa lack på stötfångare, om det irriterar dig.

Men känns ju också rätt står skillnad på 3900 mil och dryga 10 000 mil.. Alltså att man kan råka ut för mer problem på T4F p.g.a milen...

Ett tredje alternativ är ju att vänta in en annan V60... Fast jag skulle behöva ha affären i hamn inom 10 dagar.. då blir vi av med vår andrabil.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Lite mil är alltid trevligt. Jag hade kanske tillomed letat lite till efter en t4f eller t5 i gott skick istället. Men å andra sidan ger ett chip i t3 strax över 200hk, men då kostar den ännu mer också :)
av Mwi
Ja men du har 30,000 kvar till reparationer :) det jobbiga är när man har satt en budget och börjar övertyga sig själv varför man skall gå över den. Så ta det lugnt så det inte slutar med en ny V60.....med all utrustning.

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej allihopa! Jag har köpt en xc90 2017 d5. V[…]