NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Frigge skrev:Det finns ett visst klonk i dom, det är inte fel det dom säger.
Motorerna i dessa bilar är pendelupphängda och rör sig en del vid just gaspådrag och avsläpp. Sen kan det ju skilja mellan bilar men i huvudsak finns det i dom flesta, kan oxå vara så att det skett en förändring från ett spec ch nr som gör en viss skillnad i ljud. Har testat ett flertal bilar både Bensin och Diesel som haft ett ljud på det sättet du beskriver det.
Ja, antagligen var det därför som de kollade infästningar och bussningar. Men är det något som man skall acceptera? Problemet är ju att det uppstod sen de bytte svänghjulet.
av MulleMullvad
Min V50 2,0D-07 har inget klonk.

Allmän åsikt: bilar i kvartsmiljonklassen ska vare sig klonka eller ge ifrån sig några andra missljud.
av Frigge
MulleMullvad skrev:
Allmän åsikt: bilar i kvartsmiljonklassen ska vare sig klonka eller ge ifrån sig några andra missljud.

Ja eller hur :roll: . Försök med den om du kan, vi pratar ändå rörliga delar med olika typer av upphängningar i gummi osv. Ge mig vilken bil som helst så ska jag bevisa att det går att få allt att låta.
av mojja
Frigge skrev:
MulleMullvad skrev:

Ja eller hur :roll: . Försök med den om du kan, vi pratar ändå rörliga delar med olika typer av upphängningar i gummi osv. Ge mig vilken bil som helst så ska jag bevisa att det går att få allt att låta.

ta en bmw 3 serie av nyaste modell eller en lexus. Visst kan det låta i dom men högst 10% så mycket utav vad en volvo låter klonkar brusar o har sig.

Väldig skilland på riktiga premium bilar o låtsas premium bilar.

//mojja
Användarvisningsbild
av Jensen
Hur fan kommer det säg att du valde Volvo då du hela tiden
hyllar alla andra märken förutom Volvo.
Måste vara totalt blåst.
av mojja
Jensen skrev:Hur fan kommer det säg att du valde Volvo då du hela tiden
Måste vara totalt blåst.
Hyllar?

Jag svarade på en ställd fråga.
jag valde volvo för att jag trodde det var en bra bil vilket det klart inte var.

Om man nu ska kalla någon blåst så ligger ju bilia anställda bra till om m söker lite på forumet. :roll:
Användarvisningsbild
av poseidon
mojja skrev:
Jensen skrev:Hur fan kommer det säg att du valde Volvo då du hela tiden
Måste vara totalt blåst.
Hyllar?

Jag svarade på en ställd fråga.
jag valde volvo för att jag trodde det var en bra bil vilket det klart inte var.

Om man nu ska kalla någon blåst så ligger ju bilia anställda bra till om m söker lite på forumet. :roll:
Jag trodde oxå att Volvo var en bra bil, visst alla bilar kan ha små fel och brister men inte så här som jag upplever min V50. Jag bytte tom från SAAB (jobbade på GM så jag vet hur SAABar kan vara) till Volvo.
Jag är inte blåst, jag KÄNNER mig blåst :!:
Användarvisningsbild
av poseidon
Frigge skrev:
MulleMullvad skrev:

Igår var jag, verkstadschefen och verkmästaren ute och åkte i min bil. Första växlingen - klonk, andra växlingen - klonk. De var helt klart med på att det klonkade.

Vi tog en annan bil, dock ingen 2.0D utan en 1.8F eftersom de inte har andra bilar på Volvo :?:
Ok, om man verkligen anstränger sig kan man höra ett litet metalliskt ljud men då måste man ha radio å fläkt avstängda och vara helt tyst. I min bil kan man ha radio på och sitta i baksätet och ändå höra klonkandet.

Så många Volvobilar som jag provkörde innan vi valde 2.0D ( valde mellan 1.8F och 2.0D) så vore det konstigt om jag inte skulle hört klonkandet innan. Vi körde båda typerna i Norrtälje, Södertälje, Slagsta, Haga Norra. Detta för att dels förhandla pris, dels för att det var otroligt svårt att bestämma sig. En tråkig seg 1.8F men lite billigare mot en dyrare men otroligt mer körglad 2.0D - trodde jag iaf. :evil:
Användarvisningsbild
av Jensen
Ja ja alla Bilia anställda är totalt blåsta, kul iallafall
att Bilia säljer mest bilar i hela Norden.
Ganska bra för att vara ett gäng dårar.
Jag önskar dig lycka till med din skitbil som förmodligen aldrig kommer att funka som den ska.
Bra köp.
av mojja
Jensen skrev:Ja ja alla Bilia anställda är totalt blåsta, kul iallafall
att Bilia säljer mest bilar i hela Norden.
Ganska bra för att vara ett gäng dårar.
Jag önskar dig lycka till med din skitbil som förmodligen aldrig kommer att funka som den ska.
Bra köp.

Absolut inge bra köp. Men finns folk som köpt ännu värre bilar. Kan bara säga att denna bil inte motsvarat mina förväntnigar o tala om varför den inte gjort det.

//mojja
Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Det går inte att använda en avdragare l[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]

Blond läder eller ej

@apersson850 , Ja man kan ju missköta allt. […]