Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja!

Skulle byta termostat på min 850 idag den första skruven släppte väldigt fint. Men när jag skulle ta den inre vid fuelrailen så var den ganska så duktigt skadad i skallen, och när jag försökte å lossa den så gick bitsen bara runt i skallen. Använde T40.

Har en ganska bra skruvutdragare som jag tror ska fungera bra. Men det jag undrar är vad det är för skruv och vart jag kan få tag i dom? Så att jag kan fixa två nya.

MVH :D
av *pettson*
Använd rätt torx så händer det inte igen. Det är TorxPLUS som ska användas.
Nu fram med borrmaskinen. Borra bort skruvskallen genom att använda något större borr än skruvens diameter.
Lyft av huset och gänga loss skruven som sitter kvar.
*pettson* skrev:Använd rätt torx så händer det inte igen. Det är TorxPLUS som ska användas.
Nu fram med borrmaskinen. Borra bort skruvskallen genom att använda något större borr än skruvens diameter.
Lyft av huset och gänga loss skruven som sitter kvar.
Jaha det hade jag ingen aning om, men men den var rund redan när jag började så..

Vet du vad det är för skruv och vart jag kan få tag i den?
Rådlös skrev:Utan att veta, men vanlig M-gängad skruv. Du fick ju ur den ena. Tag den och gå till närmaste större järnaffär. Köp en, eller ett par lika. Och om det är Torx PLUS, köp samtidigt rätt bits till den.
Ja jag får göra så helt enkelt! Tack! :D
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Hej igen 🌞 Hur klippte du röret? Vilken typ a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Jag håller med, men om du får hybriden[…]

Vänster bakfälg blir varm

Det verkar som att det var tillfälligt, det b[…]

Vibration på höger sida

Det var ju svårt att se men, jag upplever at[…]