Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Jag litar inte på det Chromefälgar skriver. Enligt Bildeve Webshop hör fälgen till XC90 och har ET49. Enligt Chromefälgar hör den till XC70 och har ET35. Antingen är Chromefälgars fälg en kopia eller så har de skrivit fel...

Edit: De skriver både ET 49 och ET35(!). Om det är originalfälg till XC90 lär navringen behövas. 63,4-67,1.
Användarvisningsbild
av ER
Luktar lite kopia tycker jag med fel navkåpa som är gamla äcklet med svart bakgrund vs nyare med silver/Silverstone bakgrund alt ljussvart bakgrund. Denna kåpa hade man på 00-talet med nebula kopior innan man fick tag på den nyare som passade rakt på.
Användarvisningsbild
av xerent
Det borde väl finnas navkåpor med det nya märket att få tag på också, om de nu har en annan storlek? Jag menar gamla XC90 tillverkades ju till och med i år... :shock:
Användarvisningsbild
av ER
Japp har dubbla uppsättningar av dom nyare, fast finns ingen garanti att piratfälgar har samma diameter på hålen så äkta original( gammal som ny) passar.
Med dom nya menar jag samma som sitter på dagens Volvofälgar:
BildBild
Dom äldre som jag fick med kopior av till mina pirat Nebula var det bara lösa loggor till där hela framsidan sattes fast med tejp/lim på en generisk navkapsel som råkade ha 62mm centrum så original passade utan modd.

Bild
Därav att det luktar skumt om fälgarna när det är den gamla stilen som har kända fejkvarianter.
Lägg till felaktigt/skumt ET och allt annat runt så skulle jag vilja se insidan innan jag ens lade ut pengarna för dessa oavsett om det var 500kr/st eller 5000kr/st.
Kan ju vara original men om cf lagt ner lite energi på fakta så skulle det kännas lite mera äkta än nu med olika bud om ET på bild och text samt inte bemöda sig att lägga ut 300kr för korrekta navkapslar som rimligen borde varit med från början om dom inte är lastgammla.

Har ju dock själv grundlurat massor av folk med mina "specialare" 17" nebula som inte ens var split utan 100% kopior men med ordet "specialare" köpte det att det fanns 17" nebula att köpa om man lade ut pengarna för specialvarianten.
xerent skrev:Hittade en bild på WSP-fälgen ur rätt vinkel så shoppade in den. Bra/anus?

Bild

Hittade också en bild på en vit XC70 med grå 19" Ocean Storm, som shoppades om till en mörkröd XC70 med svarta fälgar. Bra/anus?

Bild
Ocean Storm tycker jag av dem 2. Jag har dem i 18" fast Blå bil. Men tycker dem fälgarna är riktigt snygga! Jag köpte mina på & däck till fälgarna
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMETRIC-2 235/50-18. Är väldigt nöjd med dem!

http://www.gummihuset.se/Produkt/F%C3%A ... Id=1459716
Användarvisningsbild
av ER
Ocean storm ser ju iaf någorlunda ut även på XC även om det krävs tillvänjelse fast köpa kopia och sen lura att det är "specialare" och original fungerar alltid.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 39
Uppdatera mjukvaran

Alltifrån inte alls till nödvändig[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd di[…]

Baklucka låser ej