Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JST skrev:Nu vet jag inte något om hur det är att använda parkeringsassistent, men jag har precis fått min nya V60 med parkeringsvarnare f/b. Det är ju fint att ha, men jag tycker den är alldeles för känslig. Den börjar varna ganska tidigt, och sen har den kommit upp till full styrka (konstant pip) redan när bilen är typ en halvmeter från vägg. Då får man ju ändå köra in den sista biten på känn och det gillar jag inte. Jag skulle inte vilja vara utan - det är inte så jag menar - jag menar bara att jag tycker upplösningen på känsligheten är för dålig.
Jag tycker tvärtom. Kan inte leva utan det längre! Däremot tycker jag back-kamera är helt värdelöst. Man ser ändå inte tillräckligt mycket. Jag liter mycket mer på ljuden när kamera, så jag har inte valt kameran.
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
JST skrev:Nu vet jag inte något om hur det är att använda parkeringsassistent, men jag har precis fått min nya V60 med parkeringsvarnare f/b. Det är ju fint att ha, men jag tycker den är alldeles för känslig. Den börjar varna ganska tidigt, och sen har den kommit upp till full styrka (konstant pip) redan när bilen är typ en halvmeter från vägg. Då får man ju ändå köra in den sista biten på känn och det gillar jag inte. Jag skulle inte vilja vara utan - det är inte så jag menar - jag menar bara att jag tycker upplösningen på känsligheten är för dålig.
Jag tycker tvärtom. Kan inte leva utan det längre! Däremot tycker jag back-kamera är helt värdelöst. Man ser ändå inte tillräckligt mycket. Jag liter mycket mer på ljuden när kamera, så jag har inte valt kameran.
Varnare fram o bak är ovärderligt! :)
Lite förvånande att ingen verkar kunna ge förstahandsuppgifter om hur bra parkeringsassistenten fungerar. Någon?
av therep
Jag har använt det en hel del på V40 och tycker att det funkar galant! Den parkerar med bra avstånd från trottoarkanten och gör det relativt snabbt. Dock går det inte att välja till det på V60 Business Edition (vet att det finns i Bygg din Volvo, men det går inte att beställa den kombon), så det blir nog tyvärr inte mycket att fundera på.
Användarvisningsbild
av Wictorsson
Jag har använt det några gånger under de två veckor jag haft min V60 och det har fungerat jättebra!
Jag anser mig själv vara rätt bra på fickparkering men kommer fortsätta använda assistenten då det fungerat så smidigt hittills.
Senast var när jag var lite stressad pga många bilar bakom mig som ville förbi och det gick väldigt snabbt att svänga in med automatik. :-)
Jag hamnade någon decimeter från trottoaren och luckan var på gränsen till vad jag skulle gett mig på i normalfallet.
av chaffis75
På 60 bilarna har jag fått för mig det bara går att få på bilarna med vea motor då dessa motorer också har ett annan servo som man måste ha för denna funktion.

Jag hade denna funktion på en Volkswagen bil, funkade perfekt men den parkerar bilen efter hur bilen framför och bakom står.

Fredrik
Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]