Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mortimer skrev:Det råkar inte vara en tickande bomb bara då som inte löst ut ?

He he tickande bomb :mrgreen: Ja några säger så om denna motor och då tänker jag på aggregatrem i kamremshistorian men det finns flera/andra trådar om det. Asså det är ju säkert att det är nåt allvarligt men jag stör mig på det och vill gärna veta vad det kan vara för att kunna fixa det.
xerent skrev:Tänk positivt - det är säkert bara remspännaren till multiremmen som sjunger på sista versen :lol:
Ja om det är den så är det konstigt med tanke på att jag bytte den och multiremmen i somras. Då är frågan vad är det för kvalisort på grejorna då?
CMD skrev:
Perra83 skrev:Har du dieselvärmaren på auto? För då startar den när du startar bilen om det är kallt.
Kan man ens välja de? Isf vart gör du den justeringen?
Du scrollar med vredet på höger spak, så ser du i displayen.
oldtimersmc skrev:
CMD skrev:
Perra83 skrev:Har du dieselvärmaren på auto? För då startar den när du startar bilen om det är kallt.
Kan man ens välja de? Isf vart gör du den justeringen?
Du scrollar med vredet på höger spak, så ser du i displayen.
Ja man scrollar med vredet på blinkersspaken när motorn är avslagen. Extravärmare tror ja det heter. Ja letade senast igår som en galning i Sensus men kom sedan på att det är i färddatorn som inställningen finns. När motorn är igång hittar ja inte menyn.
Bilen måste stå stilla :D
Okej, där ser man.

OT Men håller bilen värmen under vintern om man stänger av dieselvärmaren då? Min förra XC70 var en MY03 och när värmaren pajade på den så sjönk motortempen till mindre än "halv normal" om ni fattar vid långkörning. Var ungefär -10 ute då. Kunde nästan få upp normal temp vid stadskörning. Värme i kupen var det inte att tala om de dagar de tog innan jag fick den lagad. Den bilen hade ju då en tempmätare så man själv kunde se hur de stod till med motortempen, kanske är gammaldags men jag förstår inte varför de inte går att se den på nyare volvobilar.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]