Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s6025t
Verkar som Volvo ändrat mer på Sporten nu är dekorlisterna runt dimljusen blanka o listen nere på dörrarna blanksvart istället om man bygger en Sport på bygg din bil :???:
Användarvisningsbild
av Robbi
Fick min uthämtad och vilket lyft mot min "gamla" V70 MY13. Åkkomforten var riktig trevlig och jag upplevde motorn som mycket tyst och pigg. Den åttaväxlade automatlådan var en fröjd, kändes knappt när den växlade. I 120 km låg varvtalet på endast 1500? Vi snackar riktig överväxel här. Vägljudet var också obefintligt.
av 5cylindrar
s6025t skrev:Verkar som Volvo ändrat mer på Sporten nu är dekorlisterna runt dimljusen blanka o listen nere på dörrarna blanksvart istället om man bygger en Sport på bygg din bil :???:
Ja jag tror att aluminium dekorlister runt dimljusen "gör" bilen bättre. Det ser bättre ut enligt min mening. Jag har beställt en XC70 Sport som kommer få blanksvarta lister runt dimljusen. Någon som vet om man i efterhand kan byta ut dekorlisterna?

Ni som fått svarta dekorlister runt dimljus, hur tycker ni det ser ut?
av AddeXC70
5cylindrar skrev:
s6025t skrev:Verkar som Volvo ändrat mer på Sporten nu är dekorlisterna runt dimljusen blanka o listen nere på dörrarna blanksvart istället om man bygger en Sport på bygg din bil :???:
Ja jag tror att aluminium dekorlister runt dimljusen "gör" bilen bättre. Det ser bättre ut enligt min mening. Jag har beställt en XC70 Sport som kommer få blanksvarta lister runt dimljusen. Någon som vet om man i efterhand kan byta ut dekorlisterna?

Ni som fått svarta dekorlister runt dimljus, hur tycker ni det ser ut?
Hämtade ut min nya vita skönhet med blanka svarta lister istället för blingblinget.
Mycket bättre än "orginal" tycker jag allt!
Kan bara tillägga att jag fick Gen2 av TPMS samt den gamla loggan.
Användarvisningsbild
av hållundan
Många veliga frågeställningar här nu, men, snackade med min säljare på Bilia nu och den utställningsbil (byggd ~14W20) de hade i hallen hade inte automatisk nivåreglering och detta var inget han aktivt hade skickat med eller noterat i de bilar han sålt under året. Det här med att det utgår 14W45 hade han således ingen aning om.

Snackade även med en annan säljare på en annan Bilia och han nämnde samma sak. Ska beställa en XC70 D4 FWD Sport inom någon vecka och enligt de båda kommer det inte att hänga med någon automatisk nivåreglering.

Så, helt glasklart verkar det ju inte vara...

Edit: Å andra sidan rör det mig inte så mycket om jag får med det eller ej, men som sagt, det verkar lite knepigt hur det gått till under året. I synnerhet gällande vad säljarna vet och inte vet (kanske inget nytt under solen, iofs).
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag passade på att titta och Volvomeken bekräftade också att jag har aut nivåreg. Min är byggd v.40. Så jag tror nog på teorin som också har bekräftats av Volvo, aut nivåreglering, i alla fall till v.45. Sedan verkar ingen riktigt veta.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil