- tis 14 okt 2014, 12:23
Har bytt båda men motortemp för att visa temp i mätarhuset har rundade hörn och den för motorstyrningen är rektangulär med ett spår i.
Givare för motorstyrningen sitter vid 4ans cylinder räknat cylinder 1 närmast torpedplåten
Givare för motortemp sitter under vid 3ans cylinder cylinder 1 närmast torpedplåten
hoppas du förstår bilden
Motorstyringens kontakt var vit? och motortemp grå? minns inte men kan kolla nästa gång jag öppnar huven
gnestakalle skrev:Den för motortemp (den som visar tempen i mätarhuset) eller motortemp för motorstyrningenvad jag läst har kommit fram till är att det är antingen Tempgivaren för motorstyrningen som strular bytt för ½ år sedan. eller om det är soppa pumpen som börjar ge sig.Vilken färg var det på tempgivarens kontaktstycke? Var set blått eller svart?
Mvh GK
Har bytt båda men motortemp för att visa temp i mätarhuset har rundade hörn och den för motorstyrningen är rektangulär med ett spår i.
Givare för motorstyrningen sitter vid 4ans cylinder räknat cylinder 1 närmast torpedplåten
Givare för motortemp sitter under vid 3ans cylinder cylinder 1 närmast torpedplåten
hoppas du förstår bilden
Motorstyringens kontakt var vit? och motortemp grå? minns inte men kan kolla nästa gång jag öppnar huven