NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då segrade förnuftet till slut :-)-)
Får man fråga om du behöver hosta upp något för detta? Skönt att ni kom överens iaf, trots allt huvudsaken.
Ja, det känns skönt och det ska bli trevligt att få tillbaka sin bil efter två månader...

Tack till er alla för förslag, tips och idéer, utan era ledtrådar hade vi nog inte kommit så här långt!
Skönt att du är nöjd med att Volvo är så generösa att de går med på att betala en del av haveriet.
Volvo menar alltså att det är något man ska förvänta sig att en fullservad 4 år gammal bil havererar totalt?
Personligen med alla fakta som framkommit i tråden skulle jag aldrig köpa en ny Volvo igen efter den upplevelsen. Det finns märken som behandlar sina trogna kunder bättre. Jag har sett exempel på Toyotaforum där ägare fått motorer utbytta trots att alla former av garantier gått ut och det juridiska är helt på Toyotas sida. Bara sådär, som en självklarhet.

Det ansvaret Volvo har lagt på dig tycker jag är helt orimligt. Du har gjort precis vad du kan och ändå får du betala. Milt uttryckt.. Fyfan vilket oskick.
Vet du hur uppgörelsen blev? Jag vet det inte och har även jag följt med tråden. Är det helt orimligt att kunden får betala en del för en ny motor när bilen rullat 18 000 mil? Om du är nöjd med uppgörelsen, Bierwurst, så är ju allt bra. Att det finns de som tycker annorlunda får man nog leva med. :)
SvenB skrev:Vet du hur uppgörelsen blev? Jag vet det inte och har även jag följt med tråden. Är det helt orimligt att kunden får betala en del för en ny motor när bilen rullat 18 000 mil? Om du är nöjd med uppgörelsen, Bierwurst, så är ju allt bra. Att det finns de som tycker annorlunda får man nog leva med. :)
Jag får nog säga att jag tycker det är orinligt att kunden ska bekosta en del av motorbytet då grundorsaken till bytet var en brist i serviceintervallet.
Kunden har inte haft möjlighet att förhindra eller begränsa skadan.
Men självklart vill Volvo Cars inte stå för hela beloppet (och därmed indirekt medge skuld).
Vad har du fått uppgiften om begagnad motor ifrån? De 50 000:- som nämndes i första inlägget kanske är en utbytes. eller ny motor.

Men är det inte det här som gäller? Bierwurst har fått ett erbjudande som är "helt okej" .
Bierwurst skrev:Har nu fått och tagit ett erbjudande som känns helt OK. Det blir en "good will"-uppgörelse som känns helt okej.

EDIT. Nu har jag läst om tråden två gånger. Inte på något ställe står att TS betalat ett enda öre i denna uppgörelse. Nu kan vi inte bortse från att TS gjort det, men det framgår inte. Att då gå ut och påstå att Volvo inte gjort rätt för sig tycker jag inte är okej, för det vet vi inte. ??:-/
Jag var nog lite het på gröten i mitt senaste inlägg. Nu spekulerar jag hej vilt men jag gissar att Volvo gått med på att betala hela kalaset med det enda kravet att trådskaparen inte får nämna detta i denna tråd. Det ligger självklart i Volvos stora intresse att denna tråd inte ska kunna användas mot dem i framtida liknande fall. Det vore ju såklart olyckligt av från Volvos håll ganska solklara skäl. Risken är också stor att Volvoägare som inte fått full kompensation och som läser denna tråd ser rött.

Trådskaparens näst sista något politiska inlägg osar att det inte är hans egna ord. Varför annars denna frispråkighet för att sen helt lägga locket på om utfallet.

Ed: Hursom tycker jag det är ett oskick av Volvo att kunden ens ska behöva hävda sin rätt i detta fall. Långt ifrån alla orkar driva sånt här utan tar första bästa bud från återförsäljaren. Det är de svagaste bilägarna som drabbas värst.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]