Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Inte till bilen, men till larmet i huset skaffade jag ett Halebop kontantkort. Funkar fint och fylls på via internetbanken, så man behöver inte hålla på med fippla med andra telefoner osv.
av mortimer
Kikat lite på Halebop också. Fördelen är ju att de kör i Telias nät som oftast har bäst täckning.
Skulle helst bara vilja fylla på en gång om året just för att hålla det aktivt som man hade förr. Men alla operatörer har ju giltighetstid på 31 dagar. Fast det är ju framförallt vinterhalvåret som man använder modulen; typ 6mån per år. Kanske billigare att betala per SMS istället för en pott på fria SMS.
av mattish
Jag fyller på sin höjd på en gång om året. Inget annat. 50:- räcker rätt långt i mitt fall, men ska den skicka kvittenser får man väl fylla lite mer eller oftare.
av mortimer
Är det någon härinne som kan bekräfta huruvida Autoplugin skickar kvittenser också ?
av mortimer
Jag svarar mig själv efter att ha undersökt saken. Modulen skickar kvittenser till mobiltelefonen vid varje start och stopp samt fel. Så vid varje stat från mobilen innebär minst 2st SMS
av Sandridge
Jag har Autoplugin Therminal och den funkar bra. Köpte den förra året. Hadde först ett kontantkort men det blev så komplicerat att ladda att jag bytte till den billigaste abonnemang (SMS). Kostar 1 euro/mnd + 7ct/SMS (alltså i Finland). Använder både Lumia/WP mobiltelefon (SMS) och Sony tablett (Android/Therminal/SMS) och det går fint att styra Autoplugin. Vanligt Volvo nyckel funkar också men inte alltid: även om ljusarna blinkar går anläggningen inte alltid på. Vet inte varför. Funkar dock alltid med SMS eller Therminal (som också skickar SMS). Har man flera mobitelefoner/tabletter inregistrerat blir det mycket mera SMS då modemet skickar kvitteringar/felanmälningar till (nästan) alla som är på listan. Har inte riktigt hittat logiken bakom detta. Åtminstone så blir det med min. Små pengar dock om man tänker vad man får! Märkte att priset på Therminal har sjunkit kraftigt - orsaken är sannolikt valutakurser.
av mortimer
Min AutoPlugin har fastnat hos tullen :shock:
Hur har det gått för er andra som köpt, är det bara jag som haft otur ?
av Cox
Ta det lungt den fastnar där någon dag, sen slutar trackern att stämma.
Så var det för mig. men den damp ner i brevlådan utan problem.
av mortimer
Cox skrev:Ta det lungt den fastnar där någon dag, sen slutar trackern att stämma.
Så var det för mig. men den damp ner i brevlådan utan problem.
Vilken Tracker tänker du på ?
Jag har fått brev hem från Posten om att jag ska skicka in kopia på faktura/order med varuvärde och fraktkostnader
Mailade även Autoplugin och tydligen har försändelser till Danmark och Tyskland också fastnat hos motsvarande Tullverk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]