Har använt Briskstift i några bilar pga ocker priser på stift hos åf. :twisted:
Dock har jag råkat ut för 1 missöde 1 gång.
Motorn tappade orken och började bete sig underligt. Sen lät de djävuliskt :evil:
Stannar och tänker att avgasröret har släppt före katten då den va ganska rostig. :mrgreen:
Öppnar motorhuven och får se att ett stift hänger längs torpeden? :-O) Sen får jag se gängan...

Hade ett gammalt stift liggandes, skruva i det när motorn fått svalna en 30 min. Gick bra igen.
Hade väl gått 25 mil tror jag, gick trött sista 3 milen hem från jobbet. Bilen var en gammal handikappsutr. 745 -89.
Ventilerna var felinställda för den cylindern + ev. tillverkningsfel i stiftet alt. fel stift i fel kartong?

-) :lol:
Alla kartongerna hade samma nummer och hittade inga fel på dom andra stiften? Vart nog bara ett måndags ex ;-//
Annars har jag varit nöjd men Brisk stiften med motorns mjuka gång etc. 30:- är ju inget att bråka om ;-// :-DD
Volvo 744 GLT 16V -90 :D :twisted: (Japansk Diplomatvagn)
Volvo 964'a E 3.0 -94 Skapligt fullutr. Nyskick!

))))
Gasen i botten och humöret i toppen! :D
/Kompe