Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
det sitter väl antagligen en lufttork i systemet, är inte så kunnig på kylsystem.
av RonniePersson
Har du bytt kupéfiltret? Om det är igensatt blir det lätt imma. Även om man har blöta kläder på sig, och har hög värme i bilen. Ca 20-22 grader är lagom, högre så immar det igen. Du kan även höja fläkthastigheten manuellt lite. Bara vrida på reglaget. Ha ECC:n i auto-läget, men höj hastigheten lite manuellt så brukar det bli bra!

Mvh Ronnie
av robbn
RonniePersson skrev:Har du bytt kupéfiltret? Om det är igensatt blir det lätt imma. Även om man har blöta kläder på sig, och har hög värme i bilen. Ca 20-22 grader är lagom, högre så immar det igen. Du kan även höja fläkthastigheten manuellt lite. Bara vrida på reglaget. Ha ECC:n i auto-läget, men höj hastigheten lite manuellt så brukar det bli bra!

Mvh Ronnie

Nej jag har inte bytt kupéfiltret men kanske borde? Vart sitter det?? :)

Men asså jag fattar inte riktigt detta med Auto-läget... Sköter det sig inte av sig självt då? Bara för att det är kallare än 15 grader ute? Jag får väl helt enkelt höja fläkthastigheten manuellt :)
Användarvisningsbild
av taxi
Vart kommer den där uppgiften om 15 grader från? Jag tycker det låter högt, det brukar annars vara tre-sex plusgrader som gäller.
Användarvisningsbild
av milktrucker
ang. 15*C inkoppling av Ac-kompressor så kommer uppgiften från Volvo verkstad
av RonniePersson
robbn skrev:
RonniePersson skrev:Har du bytt kupéfiltret? Om det är igensatt blir det lätt imma. Även om man har blöta kläder på sig, och har hög värme i bilen. Ca 20-22 grader är lagom, högre så immar det igen. Du kan även höja fläkthastigheten manuellt lite. Bara vrida på reglaget. Ha ECC:n i auto-läget, men höj hastigheten lite manuellt så brukar det bli bra!

Mvh Ronnie

Nej jag har inte bytt kupéfiltret men kanske borde? Vart sitter det?? :)

Men asså jag fattar inte riktigt detta med Auto-läget... Sköter det sig inte av sig självt då? Bara för att det är kallare än 15 grader ute? Jag får väl helt enkelt höja fläkthastigheten manuellt :)
Kupéfiltret sitter under handskfacket på passagerarsidan. AC:n går ändå ner 0 grader, och har du den i autoläget så sköter den sig själv, blåser luft där det behövs för tillfället och anpassar även fläkthastigheten själv. Ibland kan man dock behöva styra om lite manuellt, tex vid fuktigt väder ute.

Men har du inte bytt kupéfiltret, ska du börja med det! Det ska bytas vid varje service, på din bil var 2000:e mil.

Mvh Ronnie
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]