Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gbgaf
zenobia skrev:Det kablage jag har hittat är en enkel förbindelse mellan PHM till SRS och CEM. Det handlar om en enskild kabel som förgrenar sig som ett Y. Namnet på denna kabel är "krockledningen".

I den ensamma ändan på "Y" sitter PHM.
I den andra ändan på "Y" sitter SRS och CEM.

Det kan ju inte vara något större problem att fixa till. Proceduren är dessutom väl beskriven i Vadis. Skulle dessutom bli väldigt förvånad om den kabeln inte ingick som standard i kablaget. Två olika kablage beroende på VOC eller inte låter väl lyxigt om det nu inte skiljer mer än en kabel.
Mig veterligen finns inte kabeln i standardkablaget men det är som nog mer som du sa ett principbeslut från Volvos sida.
Användarvisningsbild
av Driver64
Min bil har Volvo On Call installerat men den är deaktiverad, vilket jag blir påmind om varje gång jag startar bilen... Vet någon vad ett abonnemang kostar?
av zenobia
Jag försökte få ett pris från både Volvo och WirelessCar men ingen vill ge mig detta...

Inte så konstigt att det bara finns 500 installerade VOC i Sverige, intresset från Volvo verkar ju inte vara enormt...

Men prova att höra med din ÅF, de borde ju kunna skaka fram ettt pris...
PlogisPerformance skrev:Hur vet man OM man har voc? Har nyss köpt en xc60 med typ all utrustning så de kanske finns det oxå?

/Plogis
Kolla vid taklampan fram om du har en SOS knapp och en ON CALL knapp.

Finns även meny i Sensus

Nya kontaker med Volvo , men nu säger dom sig[…]

Dina lyktor är sönderbrända p&ari[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]