Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaveC70
Nu blev det mycket diskussion kring DRL:ens vara eller icke vara...

Var iaf igår och köpte bakre stänkskydd, har inte fått på dem ännu men kommer bli ett lyft rent estetiskt. Förhoppningsvis gör de lite nytta och skyddar bakkofångaren bättre också. :)

Bild
Användarvisningsbild
av ER
Varför inte främre när du ändå är i farten då dom inte är överdrivet dyra? Är ju minst lika viktigt som bakre att skona sina egna dörrsidor/trösklar som att skona trafikanter bakom som håller någorlunda korrekt avstånd.
av Lövet
De främre är mycket vettiga att ha eftersom grussprutet annars kan nöta bort färgen på trösklarna=rost.
Där bak har du ju plast i grussprutet.
Användarvisningsbild
av DaveC70
ER skrev:Varför inte främre när du ändå är i farten då dom inte är överdrivet dyra? Är ju minst lika viktigt som bakre att skona sina egna dörrsidor/trösklar som att skona trafikanter bakom som håller någorlunda korrekt avstånd.
Fram sitter det redan monterat, annars hade jag köpt dem också. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
DaveC70 skrev:
ER skrev:Varför inte främre när du ändå är i farten då dom inte är överdrivet dyra? Är ju minst lika viktigt som bakre att skona sina egna dörrsidor/trösklar som att skona trafikanter bakom som håller någorlunda korrekt avstånd.
Är det stora lappar som går ner ordentligt fram? Original brukar det bara sitta små som skyddar en liten bit av tröskeln?
Användarvisningsbild
av DaveC70
Är sjukt sugen på de lackerade spolarmunstyckerna som sitter på de nya V70. Borde väl passa på min -09 också? Eller köper man bara lackerade "lock" och slänger dit?
Användarvisningsbild
av DaveC70
Perra83 skrev:
DaveC70 skrev:
Är det stora lappar som går ner ordentligt fram? Original brukar det bara sitta små som skyddar en liten bit av tröskeln?
Visste inte ens att det fanns två olika... På min sitter det liknande såna som sitter bak på ovan detaljbild
Användarvisningsbild
av DaveC70
Dags för uppdatering. Nya lackerade spolarmunstycken (från MY14) inköpta, skall hämtas idag. Små detaljer med stora priser, men det är de små detaljerna som gör det. Återkommer med bildresultat. :)
av Mccartney
Hur känns bilen att köra?

Hade en 2.5FT MY08(obs ej polestar) innan och får säga att jag älskade den motorn...betydligt trevligare än den xc70 D5 jag hade efter den.
Användarvisningsbild
av DaveC70
Mccartney skrev:Hur känns bilen att köra?

Hade en 2.5FT MY08(obs ej polestar) innan och får säga att jag älskade den motorn...betydligt trevligare än den xc70 D5 jag hade efter den.
Är jävligt nöjd med den! Som sagt, med etanol i tanken ska den enl uppgift lämna 245hk vilket nog stämmer. Trevlig motor att dra husvagnen med också (1500 kg). Har kört mycket polestar-chipad T6 AWD också senaste åren, det är skillnad mot min 2,5FT men det är prislappen också... :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]