Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:Vad är det för ful plastbit som finns i grillen jag läst på nätet pga av detta system? Radarn? Kamera?
Radarn typ.

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V6 ... ?ca=11&w=3
Ser det inte på bilden? Är jag blind? Är i så fall ett gott tecken för jag har hört folk som stör sig på detta samt att det förstör grillen?
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:Vad är det för ful plastbit som finns i grillen jag läst på nätet pga av detta system? Radarn? Kamera?
Radarn typ.

Ser det inte på bilden? Är jag blind? Är i så fall ett gott tecken för jag har hört folk som stör sig på detta samt att det förstör grillen?
Titta så ser du en platt bit av grillen på passagerar sidan av grillen.
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev:
Radarn typ.

Ah såg nu.:)
Jag har beslutat mig för att steka hastighetsberoende servon och slänga på Driver support-paketet. Det är ju mycket mer pengar men ska se vad säljaren kan göra på det.

Något säger mig att förutom stylingkitet så är hastighetsberoende servon det mest onödiga rent bilfunktionsmässigt. Kan kanske tänka mig att en person som kör mycket landsväg/motorväg långa sträckor har mer nytta av det. Rätt mig om jag har fel?
fyrahjul skrev:Jag har beslutat mig för att steka hastighetsberoende servon och slänga på Driver support-paketet. Det är ju mycket mer pengar men ska se vad säljaren kan göra på det.

Något säger mig att förutom stylingkitet så är hastighetsberoende servon det mest onödiga rent bilfunktionsmässigt. Kan kanske tänka mig att en person som kör mycket landsväg/motorväg långa sträckor har mer nytta av det. Rätt mig om jag har fel?
Jag tänkte inte ens på det alternativet. Ingenting som är intressant för mig. Haft det på andra bilar men... Jag har inte myr armar så jag kan ratta även fast det är lite trögt :)
fyrahjul skrev:Jag har beslutat mig för att steka hastighetsberoende servon och slänga på Driver support-paketet. Det är ju mycket mer pengar men ska se vad säljaren kan göra på det.

Skulle nästan säga att någon som kör mycket tätort och stadstrafik har mest nytta av hastighetsberoende servon - någon som kör kortare sträckor, mycket P-hur och trånga parkeringar kanske...
HVTH skrev:

Skulle nästan säga att någon som kör mycket tätort och stadstrafik har mest nytta av hastighetsberoende servon - någon som kör kortare sträckor, mycket P-hur och trånga parkeringar kanske...
Är det verkligen så stor skillnad motför standardservon? Jag menar så att man i efterhand skulle tycka att standardservon känns trög när man svänger i jämförelse med hastighetsberoende servon? Säljaren på Volvo menar att det är helt onödig funktion.
Senast redigerad av 1 fyrahjul, redigerad totalt 0 gånger.
volvobrasse skrev: Ser det inte på bilden? Är jag blind? Är i så fall ett gott tecken för jag har hört folk som stör sig på detta samt att det förstör grillen?
På bilar före MY14 var radarn betydligt mer utmärkande, nu har de lyckats integrera den rätt bra tycker jag.
Droopy skrev:
chaffis75 skrev:Nu blir väl folk sura på mig men vad är problemet med att bilen plingar till när man gör fel, om man blinkar när man byter fil och håller avstånden så kommer bilen aldrig plinga eller varna.
På vea motorer ersätts dessutom plinget vid filbyte av en lätt skakning i ratten.

Fredrik

Felet är att jag vill själv bestämma hur jag ska framföra min bil, jag vill inet alltid blinka, jag vill liga på väggrenen ibland, jag vill ligga uppe i röven på epatarktorerna ibland osv osv osv utan att höra ett jäkla plingandes hela tiden. Men smaken är ju som bekant delad, och som tur är, kan man köpa en bil utan driver support om man som mig hatar alla dessa varningssignaler.
Ok, förstår. Jag är ju dock den typen som försöker följa reglerna i trafiken men jo det märks där ute att alla vill inte följa de regler som finns för att vi ska kunna komma fram utan att råka ut för en olycka.

Fredrik
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]