Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eddan
Hej på er..

är det någon som vet om det finns någon adapterkabel eller hur man kan koppla om kablarna för att få en Volvo v70-05 strålkastare (xenon) att passa på en xc70-02. Jag hade tidigare på min gamla v70-02 monterat in original bi-xenon volvo strålkastare från en 04 utan problem kontakterna såg likadana ut så det var bara att koppla in, Det enda jag behövde göra var att borra en 2 mm hål i shunten för att inte få varningsmedd.

Men nu har jag köpt en XC70-02 och på den sitter det vanliga halogen strålkastare. Men vill byta till 05-06:ans klarglas xenon strålkastare. hur kan jag gå till väga?.. Jag sålde förra året ett par klarglas xenon till en kille som skulle montera det på sin v70-02 och han lyckades. tyvärr så har jag tappat bort hans telnr så jag kan inte fråga hur han kopplade kablarna. men jag vet att någon här måste sitta på den kunskapen om hur man kan koppla så att det passar ihop. Jag vet att vid besiktning så kan de slå ner osv. men då får jag helt enkelt byta tillbaka till vanliga kastare då. men jag vill ha xenon strålkastare 05-06 på min bil. det borde gå......please heeeeeeellllppppppp :roll:
av Pam
Vart i shunten skall man borra? Vart hittar man denna shunt?
Användarvisningsbild
av Loner
Vad hade din V70 -02 för skumma lyktor, för det är inte samma kontaktdon i halogen som xenon lyktorna...?

/L
Användarvisningsbild
av elmuppo
Är det kanske inte dags att ta fram en Guide i hur man gör, fixar xenon på sin P2X bil? Så kan vi bara peka dit istl för att svara på samma frågor 200ggr i månaden:)
av Pam
Bra idé branx!
av BadBoy
varför ska du borra i shunten för mig var det bara att byta plats för den
av Pam
Hur då? Vart eller hur sätter du den då?
av Pam
Någon som har tips om hur man får ett snyggt hål för kabelgenomföringen i kåpan? 25mm träborr?

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]