...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Veckan som gick var den stökigaste trafikveckan på länge trots att det var höstlov och något glesare trafik än vanligt.

-Tutade på en som satt och lekte med telefonen när det blev grönt som då fick tokspelet och pekade finger samt vägrade åka.
Trodde ett tag att han skulle komma farande och slå ihjäl mig.
-En tjej som fipplade på telefonen och drog rätt in i bilen framför. Naturligtvis inte hennes fel utan "någon annans".
Lämnade visitkortet och intygade vad jag sett men hon gav sig inte. Låg fart och inga synliga skador som tur var.
-En taxi parkerade framför porten på jobbet så jag inte kom ut ur garaget. Han såg inget fel med det och vägrade flytta sig trots fritt framåt/bakåt.
Nämner inget bolag, men helgul sliten och krockskadad taxibil.

Total avsaknad av blinkers och även ljus framåt bakåt samt näsan i mobilen är melodin 2014.
Detta gäller även cyklisterna som genomgående verkar tycka att lyse är töntigt och trafikregler är till för att bryta.
Men att det saknas ljus på bilar och cyklar börjar man vänja sig vid tyvärr.
av BennyL
Uninium skrev:Nu var det dåligt flyt i donken kön. Typ 2min för varje bil till 1a luckan det tog 10 min innan allt var klart och hon pressade bromsen hela tiden. Sen vette fan vad det var för lampor men starkt ljus var det iallafall.
Stänga av bilen mellan förflyttningarna istället för tomgångskörning kanske? :mrgreen:
Ja, vet man innan hur långt stoppet blir så är det det klart vettigaste alternativet, nu tror jag dock att många med mig tänker såhär:

Man ställer sig i kön, förväntar sig att det, som oftast ska ta si och så lång tid. Sen märker man att man stått längre än förväntat och då funderar man på om man inte borde slå av, men samtidigt med känslan i kroppen att det nog är dags att köra snart, och vips har man stått där med motorn på ett par minuter i onödan!
av mattish
BennyL skrev:
Uninium skrev:Nu var det dåligt flyt i donken kön. Typ 2min för varje bil till 1a luckan det tog 10 min innan allt var klart och hon pressade bromsen hela tiden. Sen vette fan vad det var för lampor men starkt ljus var det iallafall.
Stänga av bilen mellan förflyttningarna istället för tomgångskörning kanske? :mrgreen:
Start/Stopp är guld!
Kände att lite uppföljning var på plats, och härmed kan vi väl ändå fastslå att personen i fråga är precis helt inkompetent när det kommer till fickparkering:
Bild

Fotnot: Det är alltså samma fordon som jag visade för drygt en vecka sen.
av Lövet
Skriv ut och pryd hans bil med:

Bild
Jag har varit bra sugen faktiskt, många här i området som skulle förtjäna en hel drös med såna kort.. jag fattar inte, denna gång hade han meter både fram och bak. Försöker han inte ens?! :D
av llesrof
Variosboy skrev:Ja, vet man innan hur långt stoppet blir så är det det klart vettigaste alternativet, nu tror jag dock att många med mig tänker såhär:

Man ställer sig i kön, förväntar sig att det, som oftast ska ta si och så lång tid. Sen märker man att man stått längre än förväntat och då funderar man på om man inte borde slå av, men samtidigt med känslan i kroppen att det nog är dags att köra snart, och vips har man stått där med motorn på ett par minuter i onödan!
...och precis när man stängt av motorn så ser man först bromsljuset tändas på bilen framför, sedan hur de andra bakljusen tänds, sedan hur bilen rister till och börjar brumma och slutligen hur bromsljusen slocknar och bilen rullar fram fem meter :mrgreen:
av llesrof
Lövet skrev:Skriv ut och pryd hans bil med:

[img]behöver%20inte%20visa%20bilden%20igen[/img]
Är det inte bättre att ha en skylt på svenska?
  • 1
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 552

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]