Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hocki
Hej jag har en laptop och funderar på att skaffa sk OBD II vad kostar sånt å vad behöver jag för grejor? :)
Användarvisningsbild
av Ramon
Fasen, kommer inte ihåg vilken sida man kunde köpa den på... :x Fanns ju en tråd om detta på forumet, men den verkar vara borta.... Kommer i alla fall ihåg att en OBDII-enhet inkl. USB-kabel kostade ca 2000kr, då har du allt som behövs för att använda enheten (förutom dator såklart...) . Någon annan som kommer ihåg sidan?, också intresserad av vart man kan köpa enheten.
av Hocki
Tackar för de :D
av bsba
Nån som provat de interfacesladdar och felkodsläsare som säljs på http://www.24.se?
Verkar betydligt billigare.
Jag vill egntligen helst ha ett interface för att koppla till min laptop, program verkar det finnas en del ute på nätet. Nån som har nåt förslag?

S40 T4 -01 (fas2)
av Perra N
Obd2:s interface verkade inte funka till de Volvobilar jag försökte på.
av bsba
Perra N skrev:Obd2:s interface verkade inte funka till de Volvobilar jag försökte på.
Vilka prövade du på då?
Att min 95: a är för gammal förstår jag men S40 -01 kanske?
av Perra N
V70 -01, S80 -02, S40 -02, V40 -03 osv.....
av bsba
Är det nån annan som lyckats? Vore bra med en beskrivning om hur man gör i så fall. Det kanske inte ens är obd2 i Volvos bilar? Nån som vet?
av tobbelainnen
Jag använder ett interface med PWM-ISO protokollen, kostar 1200kr inkl programvara, frakt och tull ifrån staterna. Att tänka på är att man ska kunna logga givare och få fram grafer så man har nåt att analysera, för enbart felkoder säger inte så mycket egentligen. De flesta europeiska bilmärkena använder sig av ISO protokollet, ford använder PWM. De flesta bilarna från 96 och uppåt har OBD II. Grejorna är helt klart värd varenda krona...
Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]