Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fyrahjul skrev:Ja alltså jag känner att jag fastnat i detta nu. Dock har jag ju aldrig ägt en bil med dessa funktioner förut och klarat mig:) ÄR det någon som vet om dessa paket överhuvudtaget fäller med i privatleasing av V60 by the way?
Du kan privatleasa vilken Volvo du vill, med vilken utrustning du vill.
Lane warning är den mest störande funktionen men i min gick den iaf att stänga av permanent. Den andra som alltid var avstängt var avståndsvarningen. Helt meningslös funktion som dessutom i samma fart kunde gå igång vid olika avstånd. Kändes buggig.

Aktiva farthållaren och BLIS är trevligt.
Lövet skrev:Lane warning är den mest störande funktionen men i min gick den iaf att stänga av permanent. Den andra som alltid var avstängt var avståndsvarningen. Helt meningslös funktion som dessutom i samma fart kunde gå igång vid olika avstånd. Kändes buggig.

Aktiva farthållaren och BLIS är trevligt.
Avståndsvarning styrs väl av hastighet och det avstånd du valt själv tror jag. Inte upplevt den som buggig men om den behövs eller ej kan man diskutera.
I samma fart och samma inställning kunde den varna vid olika avstånd. Min var en MY11, man får väl hoppas den inte beter sig så längre.
fyrahjul skrev:Ja alltså jag känner att jag fastnat i detta nu. Dock har jag ju aldrig ägt en bil med dessa funktioner förut och klarat mig:) ÄR det någon som vet om dessa paket överhuvudtaget följer med i privatleasing av V60 by the way?

Ring din säljare o prata med honom, Säg att du vill provköra en bil med detta, be honom visa hur det fungerar. Sen åker du ut o kör en bit (man brukar kunna få låna en bil en dag eller två ibland tillome.)
Rudolfs skrev:
fyrahjul skrev:Ja alltså jag känner att jag fastnat i detta nu. Dock har jag ju aldrig ägt en bil med dessa funktioner förut och klarat mig:) ÄR det någon som vet om dessa paket överhuvudtaget följer med i privatleasing av V60 by the way?

Ring din säljare o prata med honom, Säg att du vill provköra en bil med detta, be honom visa hur det fungerar. Sen åker du ut o kör en bit (man brukar kunna få låna en bil en dag eller två ibland tillome.)
Bra idé, ska kanske göra det. Sedan undrar jag, farthållaren, fungerar den inte mer logiskt med en automat? Jag har ju manuell?

Undrar också, det verkar som alla väljer detta paket eller? Finns det ingen som valt bort dessa? :)
fyrahjul skrev:
Rudolfs skrev:

Bra idé, ska kanske göra det. Sedan undrar jag, farthållaren, fungerar den inte mer logiskt med en automat? Jag har ju manuell?

Undrar också, det verkar som alla väljer detta paket eller? Finns det ingen som valt bort dessa? :)
Finns många bilar på blocket utan.

Ang farthållaren, Kör du mycket motorväg så växlar du sällan, Men farthållaren är bra med just folk som smiter ut fram för en själv när man är på väg om någon. Saktar ner tills arslet flyttat på sig, o ökar sen igen :)
Nu blir väl folk sura på mig men vad är problemet med att bilen plingar till när man gör fel, om man blinkar när man byter fil och håller avstånden så kommer bilen aldrig plinga eller varna.
På vea motorer ersätts dessutom plinget vid filbyte av en lätt skakning i ratten.

Fredrik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås