Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rid54
Som f.d. säkerhetschef på en järnväg undrar jag självklart samma sak. Emellertid brukar det hända ett antal gånger per år, så situationen är inte helt "hypotetisk"...
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag var med en gång att jag körde in i garaget efter en moddig vinterdag och hade svårt att backa ut från garaget då p- bromsen inte ville släppa dagen efter. Fick till slut varva upp och slänga ur backen och tvångsbacka så den släppte. Har bara hänt en gång. Sedan dess har jag aldrig p-bromsen i garaget. Inbillar mig att sådant kan hända när kall bil torkar upp i rumstemp, fast nu låter jag mest vidskeplig.
Användarvisningsbild
av apersson850
Speciellt de äldre modellerna med trumbromsar till parkeringsbromsen kunde råka ut för att beläggen rostade fast i skivan. Det tog bara några timmar, sen satt de utav bara f-n.

Som min far (lastbilsåkeriägare i mer än trettio år) brukade säga: "Parkeringsbromsen skall åtdragas vid varje stannande av bilen, och sedan genast lossas igen".
Då fungerade den när den verkligen behövdes men fastnade inte i bromsat läge.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]