Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Läser i Vi Bilägare nr 14 14 okt 2014.
En fråga i *Bilfrågan* är en som beställt en ny V60 D4 där det ej går att montera elektrisk motorvärmare!

Volvo svarar att det ej är möjligt på grund av motorns konstruktion, "det kommer dock att kunna ske på motorer som tillverkas senare i år"

Ingen på forumet som reagerat över detta?? Eller kör ni utan elvärmare :wink:

Tur man valde 5 cylindrigt 8)

/Kalle
~Kalle~ skrev:Läser i Vi Bilägare nr 14 14 okt 2014.
En fråga i *Bilfrågan* är en som beställt en ny V60 D4 där det ej går att montera elektrisk motorvärmare!

Volvo svarar att det ej är möjligt på grund av motorns konstruktion, "det kommer dock att kunna ske på motorer som tillverkas senare i år"

/Kalle
Ingår ju dieselvärmare o det är väl den enda man använder så jag skulle aldrig beställa en elvärmare.
~Kalle~ skrev:Läser i Vi Bilägare nr 14 14 okt 2014.

/Kalle

Dieselvärmaren sitter ju fabriksmonterad, det blir ju lite kaka på kaka och montera elvärmare ochså, och dieselvärmaren är ju effektivare.
s6025t skrev:En dieselvärmare går tyvärr inte använda på alla ställen t.ex kallgarage då bränslevärmaren avger avgaser så måste den ha bra ventilation så det finns de som vill ha både el/bränslevärmare
Jag är en av dom! :) Behöver elvärmare på morgonen då bilen står i garage, men på eftermiddagen bränslevärmare då den står på parkeringsplats :(
Elvärmare är obligatoriskt i norr då det är kallt och man lika betalar för en parkeringsplats med värmarstolpe på jobbet. Batteriet tar rätt mycket stryk av att bara köra dieselvärmaren då det är riktigt kallt ute. Kräver att man laddar batteriet ganska ofta om man inte har så långt till jobbet eller för den delen inte kör så långt vanligtvis. Det ena utesluter inte det andra.
Tjae, jag brukar då köra diselvärmaren på firmabussen då jag står i kallgarage, hemma i sitt eget varmgarage kan jag ju förstå att man inte kör den men där är det ju ochså varmt. Hemma i kallgaraget/carporten är det väl bara att tuta och köra el?

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]