Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
aka06iah skrev:Ja, det vore onekligen fantastiskt intressant med lite fakta kring hur fort det går...!! Polestar anger v60 D5 man -15 till 7,3 sekunder på sprinten till 100. Här finns ju en hel del mer kräm! Under 7 borde väl man kunna sätta en repa till 100?
Att det går så mkt fortare 0-100 är inte säkert pga. den vridmomentsbegränsningen som finns på de lägre växlarna enligt tidigare inlägg.
Robban12 skrev:
kristianmann skrev:Ser ut at gå nästen lika fort med Polestar. :)

Mvh,
Kristian

Ja det är ju inte någon jätte skillnad, kanske en halv sekund eller något. Men laddar jämför jag programvaran så märker alla skillnaden på responsen i mellanregistret. Som sagt så är det ju en momentbegränsare på 1an och 2an för att inte automatlådan ska gå sönder.

Trycker jag full gas när bilen går 50-60 så är det stor skillnad på responsen mellan RICA och Polestar
av AxelF
snabbis skrev:Någon av er som fått i denna påstådda mirakelmjukvara som vart och bromsat era bilar i bänk? Hade vart intressant se effektkurva/momentkurva.
Jag är också lite tveksam till dom här siffrorna. Hade RICA steg 1 i min V60 D4 AWD Aut innan och jag vet inte om den här mjukvaran känns så mycket kvickare. Nu är ju XC70 en större bil men 30 extra hk mot dom 245 jag hade i min V60 borde ändå kännas mer tycker jag.

Hursomhelst... 1an 2an verkar mycket riktigt vara moment begränsade så där känns inget jätteös men i 3an till 5an drar den iväg som ett svin! för att sedan mattas av, inte så konstigt kanske med tanke på vad hasitghetsmätaren visar när den lagt i 6an :)
av Allee
Idag uppgraderade jag bilens mjukvara med Promotech.

Skall ge 265hk och 560nm och skillnaden är enorm, en helt annan bil nu.

Den drar jämnt över hela registret och växlar mycket bättre. Tidigare tyckte jag att det kändes som att den nästan slirade iväg på kopplingen samtidigt som det inte fanns så mycket kraft överhuvudtaget, riktigt trött.
av Robban12
Allee skrev:Idag uppgraderade jag bilens mjukvara med Promotech.

Den drar jämnt över hela registret och växlar mycket bättre. Tidigare tyckte jag att det kändes som att den nästan slirade iväg på kopplingen samtidigt som det inte fanns så mycket kraft överhuvudtaget, riktigt trött.

Fick du med en handenhet som gör att du kan skifta mellan trim och original mjukvara?
av oldtimersmc
Hellre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge...
Det håller om du inte skall köra 24 timmars.
av Allee
Robban12 skrev:

Fick du med en handenhet som gör att du kan skifta mellan trim och original mjukvara?
Nej det går tydligen inte på dessa Volvo motorer.

Här är ett klipp där jag provar 0-100 på snöbelagd väg för den som är intresserad.
7,48sec mot 9,5sec orginal på torr asfalt. ;)
Användarvisningsbild
av Krollspell
Allee skrev:
Robban12 skrev:

Nej det går tydligen inte på dessa Volvo motorer.

Här är ett klipp där jag provar 0-100 på snöbelagd väg för den som är intresserad.
7,48sec mot 9,5sec orginal på torr asfalt. ;)
Grattis, måste vara stor skillnad!

Till Bsr får du med en handenhet för att man ska enkelt ta bort, lägga till mjukvaran. Så det är nog inte motorns fel.
av Gabriel
Allee skrev: Nej det går tydligen inte på dessa Volvo motorer.
Jo det går, men det är möjligt att Promotech inte kan erbjuda det.

En stor nackdel med att inte ha en PPC (handenhet) är att man själv inte kan återställa till original inför tex service, och att ditt trimprogram riskerar att försvinna så fort någon mjukvara i bilen behöver uppdateras. För att få tillbaka den trimmade mjukvaran så måste då bilens styrenhet åter igen avkodas (styrenheten måste öppnas och anslutas mot en dator) innan mjukvaran kan laddas in i bilen av trimföretaget.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]