Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lite
Hej.

Tittade och kände lite på motorn häromdagen. Kände efter lite på vad jag antar är vevhusventilationen.

Bild

Det jag ringat in på bilden. När jag följde den nedåt så mötte den ett annat rör. Men det känns som att det fattas något då det är ett glapp emellan.
Så jag undrar vad som skall sitta där som för dom samman ?

Sen har min bil börjat "hacka/rycka" när jag gasar på lite. Precis som att den tappar all kraft i 0.2 sek en tre fyra gånger med 1 sek mellanrum. Efter det så blir det bra till nästa växel läggs i. Någon som har ett tips på det innan jag åker och kollar felkoder ?

S80 2.5T automat 2007

Tack.
av lite
mortimer skrev:Är det en diplomatbil du har då regplåten är röd ?
Isåfall är det ju ingen svensk verkstad som får röra bilen
Tog en bild från nätet bara.
Användarvisningsbild
av frasse4
Om det är samma som på min -05 så är denna slangen av plast med något slags dragspel på mitten. Med tiden blev plasten mycket skör och går av. När jag köpte en ny på Volvo var den i tjock gummi istället. Jag köpte en ny slang på Volvo och två rostfria slangklämmor och bytte på parkeringen på 30 min (Bilia hävdade att man måste ta bort insuget).

Jag fick dock aldrig några ryckningar med min dock så luktade det vevhus om jag pressade på (ex 100 mil körning i Norska fjällen).
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]