Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Hej. Jag gjorde en liten pumpa!
Vad har ni gjort för pumpor?
Bilagor
image.jpg
image.jpg (753.53 KiB) Visad 604 gånger
image.jpg
image.jpg (713.97 KiB) Visad 603 gånger
image.jpg
image.jpg (1.04 MiB) Visad 602 gånger
image.jpg
image.jpg (1.46 MiB) Visad 595 gånger
av llesrof
Jag har inga pumpor eftersom jag inte erkänner halloween som en svensk högtid. Låt oss få tänka på våra döda nära och kära utan en massa monster, zombies och annat trams.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ok. Då antecknat jag din åsikt...
I går. Den första november, så var det Alla helgons dag. En svensk tradition, där man bland annat tänder ljus på gravar, för att minnas våra döda.

DAGEN INNAN! Den sista oktober var det Halloween, en amerikansk tradition där man bland annat gör pumpor och barnen klär ut sig och går bus eller godis vandring.

Jag antar att ALLA som röstade på SD i valet, inte var utklädda eller på nån fest i helgen, defenetivt inte gjorde nån pumpa...
För livet handlar ju inte om att ha kul och utvecklas. Vi ska ju stanna i utvecklingen o bara höra det vi alltid har gjort! Och om jag väljer att göra nått, så ska alla göra det, vi kan ju inte fira olika saker....

Mer bilder på pumpor!!!!
Fina bilder på kyrkogårdar kan vi väll ta i nån kyrkogårds tråd, eller på SD:s hemsida.
av llesrof
Hur kom SD in i bilden? :shock: Sedan gillar jag din retorik med att antyda att det skulle vara "utvecklande" med att lägga sig till men detta jippo. Det antyder i samma mening att de som inte gillar det skulle vara mot utveckling. Så är det naturligtvis inte.

Ni som gör dessa pumpor... tar ni tillvara på pumpaköttet eller kastar ni det? Jag har gjort pumpor några gånger innan jag lade ned skiten och då gjorde jag paj på pumpaköttet. Det fin olika typer av pumpapaj och den jag gjorde var av efterrättskaraktär. Den smakade lite pepparkaka. Inlagd pumpa är gott till kötträtter.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Snygg pumpa Carman. Jag hann tyvärr inte göra pumpa iår. Så ingen bild från mig. :oops:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
fränt som fan :-)-) har du gjort dem själv eller haft lite hjälp?.

det politiska lägger jag mig inte i jag gillar inga politiker alls :) .

är bara intresserad av om du gjort dem själv.

pumpa paj är gott pma mig om du får lust att göra nån pumpa llesrof :D .

gotlands bästa väntar till nästa år på din bild :D .

hasse.
Användarvisningsbild
av CarMan
Klart jag gjort den själv... Ja, en tjej kompis var med o fixade lite.

Jag gillar heller inte att blanda politik i en tråd som denna.
Men var bara tvungen när ett inlägg likt " rör inte väva svenska traditioner" dök upp!
Ironin i det hela, är att många DS personer, inte vill blanda in andra kulturers traditioner i våran vardag. Men ofta funkar amerikanska traditioner bra!
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]