Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
När jag loggar in på Min Volvo står det att min nästa service är preliminärt 26/11-14. Den är ju bara 4 veckor gammal. Är det något som ska kollas och justeras eller vad? Vill Volvo tjäna pengar på mig som inte har serviceavtal?
Användarvisningsbild
av Perra83
Åk och prat med Volvo. Något i deras dator är kanske inskrivet fel eller nått.

1 år eller 3000 mil ligger serviceintervallen på.
Användarvisningsbild
av Robbi
Fixade serviceavtal för 299:-/månad och 2000 mil/år. Det ingår hjulskifte och bil under service. Det jag tjänar är inget mer än att priset inte höjs och hjulskiftet och hyrbilen. Annars är det ju som en avbetalningsplan men skönt att slippa punga ut 3700:- för basservice varje år.
av para
Vad händer om du säljer bilen nån månad innad det är dags för service? Brinner inbetalda pengar inne då eller följer dom bilen?
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag förstår vad du menar. Ingen aning men jag antar att det regleras på något sätt. Men man har ju ofta bilen i tre år. Det är vad jag planerar i alla fall. Finns det någon kunnig som vet?
av para
Robbi skrev:Jag förstår vad du menar. Ingen aning men jag antar att det regleras på något sätt. Men man har ju ofta bilen i tre år. Det är vad jag planerar i alla fall. Finns det någon kunnig som vet?
Nu vet jag ju svaret på min egen fråga men ställde den för att många inte vet.... Folk skriver på 36mån avtal a 300kr/mån utan att kolla upp vilkoren...
Säljer du bilen så upphör avtalet, inbetalda pengar brinner inne. Gäller att sälja vid rätt tillfälle alltså,
Användarvisningsbild
av leiwi
para skrev:
Robbi skrev:Jag förstår vad du menar. Ingen aning men jag antar att det regleras på något sätt. Men man har ju ofta bilen i tre år. Det är vad jag planerar i alla fall. Finns det någon kunnig som vet?
Nu vet jag ju svaret på min egen fråga men ställde den för att många inte vet.... Folk skriver på 36mån avtal a 300kr/mån utan att kolla upp vilkoren...
Säljer du bilen så upphör avtalet, inbetalda pengar brinner inne. Gäller att sälja vid rätt tillfälle alltså,

Är ju på gränsen till "bonnfångeri" att du sedan vid ingånget avtal missar chansen att välja serviceleverantör är ju inte bättre .

Är det kanske till och med så att du får fortsätta att betala under avtalstiden även om du inte äger bilen längre??? ??:-/

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]