Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Diddie
Jag har en XC70 Summum 08 med orginal GPS. Jag hade programerat GPS till en adress i Tibro och allt fungerade.
När jag ska åka hem så kan jag lägga in hemadressen men bakgrundkartan från Tibro blir kvar. Har använt GPS en
i Göteborg de sista dagarna och bakgrundskartan från Tibro ligger kvar. När jag programerar in adress och kommer till
en rondell eller korsning så delar sig kartan och när bilen kommer in i området så syns pilen och den visar rätt men när jag svängt så går
kartan tillbaka till Tibro kartan igen. Har prövat att göra systemåterställning samt koppla loss + polen på battteriet.
Har någon annan haft samma problem? Finns det någon enkel lösning?

"Volvo, Sveriges mest reparerade bil"//Diddie
Användarvisningsbild
av apersson850
Någon omstart har jag haft i min version (2012), men inte att den fått för sig att mantalsskriva sig i Tibro!
av JE Jr
Prova att ta ur dvd:n o starta gps:en. Sen sätt i den igen o starta gps. Borde nolla den tycker jag?

Vilkrn kartversion har du? Vilken mjukvaruversion har du, står om man klickar sig fram i menyerna.

Tror senaste mjukvaran följde med skivor från2011 eller 2012. I min bil med senasye kartorna (2013) så har jag inte haft några såna problem.
av Diddie
Oj så enkelt det var. Jag testade nyss att starta GPS utan skiva, stoppa in skivan igen,
och vips så verkar allt normalt.
Skivan är sedan 2010, och det är en sådan som måste ha skiva i hela tiden.
Stort tack för tipset//Diddie. :D
Ps, åker inte till Tibro igen.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Diddie skrev:Oj så enkelt det var. Jag testade nyss att starta GPS utan skiva, stoppa in skivan igen,
och vips så verkar allt normalt.
Skivan är sedan 2010, och det är en sådan som måste ha skiva i hela tiden.
Stort tack för tipset//Diddie. :D
Ps, åker inte till Tibro igen.
Bra att det löste sig, jag åker alltid runt Tibro. Min syster bor där, då tar jag taxi dit.... :lol:
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]