Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av molokov
Förresten, jag fick heller inte någon servicebok med till bilen.
Det måste man väl få vid nyköp?

Eller är det ngt man får när man gör första servicen normalt sett?
Användarvisningsbild
av Robbi
Har inte tänkt på det? Fick du med läderfickan med instruktionsböcker? Har du kollar VIN-nummer och jämfört med listan tidigare i tråden? Du ser ju då med en gång ifall din bil är en lagerbil. I så fall har de blåst dig. Vad är det för bil, speciella paket? Vad är siffrorna 12-14 på ditt VIN-nummer?
av molokov
Robbi skrev:Har inte tänkt på det? Fick du med läderfickan med instruktionsböcker? Har du kollar VIN-nummer och jämfört med listan tidigare i tråden? Du ser ju då med en gång ifall din bil är en lagerbil. I så fall har de blåst dig. Vad är det för bil, speciella paket? Vad är siffrorna 12-14 på ditt VIN-nummer?
Yes jag fick med läderficka med instruktionsböcker.
Ngn lagerbil tror jag inte, då jag gjort en del speciella val.

Jag förstod inte hur jag skulle läsa vin-nr i listan tidigare i tråden faktiskt.
Hur ser jag på vin hur färsk bilen är?
Användarvisningsbild
av Bilnörden
molokov skrev:Förresten, jag fick heller inte någon servicebok med till bilen.
Det måste man väl få vid nyköp?

Eller är det ngt man får när man gör första servicen normalt sett?
Jag fick boken samtidigt som bilen.
Användarvisningsbild
av Robbi
Triad skrev:https://www.flickr.com/photos/60286115@N06/15370857267/

https://www.flickr.com/photos/60286115@N06/15371237000/

https://www.flickr.com/photos/60286115@N06/15370729548/

Sitter på mob så kan inte lägga in bilderna.kommer länkar istället.
Nummer 12-17 på vinnumret är chassinumret. Om du tittar på brytpunkten v39 på listan ovan, så ser du om du har lägre eller högre siffra. Har du högre siffra än den som anges för V60 så ska du ha gen 2, alltså inte de du har. Din bil verkar vara tillverkad innan v39 och det stämmer ju inte med leveransen. Väntade du någon vecka med att plocka ut den? Hurlänge har du väntat på bilen?

En variant kan ju vara att det mesta av din bil byggdes innan v39 men blev fördröjd av någon rest på någon del?
av molokov
Om chassier är se sista sex siffrorna i vin så har jag hittat det.
Isf börjar mitt chassinr på 239***
Det tolkar ju jag enligt 3e länken i inlägget ovan att det ska vara gen2 snarare?
Detta förbryllar ju ännu mer...
av Elmeholt
molokov skrev:Om chassier är se sista sex siffrorna i vin så har jag hittat det.
Isf börjar mitt chassinr på 239***
Det tolkar ju jag enligt 3e länken i inlägget ovan att det ska vara gen2 snarare?
Detta förbryllar ju ännu mer...
Ja verkligen, nu blir jag orolig. Får min nya V70 nästa vecka. Och vill verkligen ha gen2.
Användarvisningsbild
av Robbi
Fantastiskt. Vad kan ha hänt här? Det kan ju fortfarande vara så att du har gen 2. Kan det vara någon som laddat i fel mjukvara? Det låter ju förvirrat med din bil överlag med två olika däck etc. Ring din ÅF och be dem att reda ut det?
av Elmeholt
Robbi skrev:Elmeholt, har du inte fått den ännu?Bild Så du väntar...
haha, fick ju i alla fall se den snabbt igår. Den kom till ÅF och stod synligt där, förjäkla fin. Men tänkte inte på att kolla däck osv. Var dit efter jobbet igår och skulle kika, men då hade de ställt undan bilen. :-(O)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]