- tor 30 okt 2014, 22:30
Det är inte så att man måste starta hela bilen med motorn för att den ska känna igen reläet?
Så som jag gjort nu var att jag: koppla av batteriet, tog ur det gamla reläet som satt på plats 210, satte dit det nya larmreläet på 210/211, satte på batteriet igen. Vrider tändningen till läge-2 fem gånger och håller kvar på femte. Dioden blinkar inte.
Alla säkringar är hela...
Kanske är reläet som är sönder, man vet ju aldrig när man köper från skroten. Kanske värt att prova med ett annat.
Hilmer skrev:Nope, allting är stängt :( Inget blink från larmdioden heller.Naikon skrev:Hej på er igen!Det är inte så enkelt att du sitter med dörren öppen?
Var på skroten och köpte ett relä 210/211 idag som såg ut såhär: http://imageshack.us/a/img4/7656/vgaii.jpg
Köpte också med en likadan fjärris som syns på bilden.
Pluggade in reläet och nu sitter det bra på plats. Vrider tändningen till andra positionen 5 gånger, och håller kvar på den femte. Håller sen inne knappen på fjärrisen. Men det händer ingenting? Provat tre gånger utan resultat.
Något jag missat?
MVH Naikon
Allt måste vara stängt nämligen.
Det är inte så att man måste starta hela bilen med motorn för att den ska känna igen reläet?
Så som jag gjort nu var att jag: koppla av batteriet, tog ur det gamla reläet som satt på plats 210, satte dit det nya larmreläet på 210/211, satte på batteriet igen. Vrider tändningen till läge-2 fem gånger och håller kvar på femte. Dioden blinkar inte.
Alla säkringar är hela...
Kanske är reläet som är sönder, man vet ju aldrig när man köper från skroten. Kanske värt att prova med ett annat.