Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu testat Rdio och jag måste nog döma ut den. Den spelar upp i något som låter som max 160 kbit/s. Det låter inte bra, helt enkelt. I både appen till Spotify och Rdio appen kan man ställa in 320 kbit/s och då låter det CD-kvalitet. Det kan alltså inte i bilappen. Streamar man mobilen vis blåtand och har ställt in sin spelar på högsta kvalitet så låter det som det ska.

Här har vi nog anledningen till att det inte blev Spotifys bilapp för Volvo. Sensus klarade inte kravet på att spela upp i 320kbit/s. Då väljer Volvo att slänga in konkurrenten som inte har betänkligheter på att spela i lågkvalitet. Futtigt, de borde utvecklat Sensus så det fungerar och också med 4G. Tur att det fungerar att streama Spotify via mobilen och blåtand med hög kvalitet.
Förlåt om jag lånar tråden lite, men när ni spelar musik i spotify via mobilen (bluetooth), fungerar det bra? Ingen lagg vid låtbyte osv, att det ibland tar 10-15 sek för displayen att byta vilken låt man lyssnar på?

Upplevde lite sånt på en lånebil nämligen, med min iPhone 5S. Har inte fått min nya bil med sensus ännu.
Visst nån cd kvalitet är det ju inte på Rdio men jag upplever det ändå bättre än blåtand. När jag streamar spotify så är ljudvolymen så låg att jag måste ha jättehögt på stereon, nästan max. Vilket gör att stereon ger sämre ljud, låter som radiokvalitet. Men det kan ju va mobilen som gör det.

Har inte tänkt på att det skulle lagga via blåtand.
Petke skrev:Visst nån cd kvalitet är det ju inte på Rdio men jag upplever det ändå bättre än blåtand. När jag streamar spotify så är ljudvolymen så låg att jag måste ha jättehögt på stereon, nästan max. Vilket gör att stereon ger sämre ljud, låter som radiokvalitet. Men det kan ju va mobilen som gör det.

Vad har du för telefon? Har du kollat så att volymen är uppskruvad på telefonen när du spelar via blåtand?
Petke, ställ också in högsta kvalitet i Spotify. Nej, jag har aldrig upplevt att det laggar via blåtand. Den kopplar upp snabbt och fortsätter där man var. När man stänger av bilen, stoppar också musiken i Spotify. Jag har en Iphone 4s och det fungerar utmärkt.
Robbi skrev:Nej, jag har aldrig upplevt att det laggar via blåtand. Den kopplar upp snabbt och fortsätter där man var. När man stänger av bilen, stoppar också musiken i Spotify. Jag har en Iphone 4s och det fungerar utmärkt.
Grymt, längtar tills min kommer. Kanske var en gammal mjukvara i bilen jag lånade förut :)
Elmeholt skrev:
Petke skrev:Visst nån cd kvalitet är det ju inte på Rdio men jag upplever det ändå bättre än blåtand. När jag streamar spotify så är ljudvolymen så låg att jag måste ha jättehögt på stereon, nästan max. Vilket gör att stereon ger sämre ljud, låter som radiokvalitet. Men det kan ju va mobilen som gör det.

Vad har du för telefon? Har du kollat så att volymen är uppskruvad på telefonen när du spelar via blåtand?
Ok... Jag tar tillbaka det jag skrev. Har precis varit ute och testat, ställde spotify på "extrem kvalitet" och satte på ett album som jag har på cd och jag vet har bra inspelningskvalitet och kan jämföra med (Eagles - Hell freezes over). Robbi har rätt, det blir faktiskt mycket bättre. Jag hade tidigare spotify på normal kvalitet och lägre ljudvolym. När jag sedan testade Rdio igen så lät det skit i jämförelse.

Måste säga att jag tycker det är jävligt dåligt att volvo inte kunde fixat detta bättre, de hade ju en spotify app till förra systemet. Det kan väl inte vara så svårt att fixa en bra spotify app som streamar högsta kvalitet och kan buffra spellistor och låtar i Sensus Connect. Nu kommer jag ju vara tvungen att sitta med mobilen i handen och byta spellistor istället, precis som i familjens Toyota Yaris :???:
Näh, det blir till att göra spellistor i Spotify, ungefär som gamla blandband. Men man kan i alla fall stega fram och bak med rattknapparna. Om du har senaste varianten av spotify, kan man spara album. Sedan kan man välja att spela upp alla låtarna i rad. Om man ställer på slumpvis, får man blandat ur hela sin katalog. Man trycker snabbt bort en låt till nästa slumpmässiga vald. Ganska handy.
Petke skrev:Måste säga att jag tycker det är jävligt dåligt att volvo inte kunde fixat detta bättre, de hade ju en spotify app till förra systemet. Det kan väl inte vara så svårt att fixa en bra spotify app som streamar högsta kvalitet och kan buffra spellistor och låtar i Sensus Connect. Nu kommer jag ju vara tvungen att sitta med mobilen i handen och byta spellistor istället, precis som i familjens Toyota Yaris :???:
Det är ju möjligt att spotify kommer till sensus i framtiden, enligt vad jag hört så handlar det om rättigheter och pengar, som vanligt. Att man vill streama i extreme ser jag som ett no no, då är ju surfen tömd ganska direkt. Men att ha dom som offline i extreme fungerar ju bra.
Om spotify kommer till sensus så hoppas jag att dom tänker till, så man kan ha offline-listor och då använda den inbyggda hårddisken på 10GB, som jag i övrigt inte ser någon som helst användningsområde till :roll:

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]