Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Läs inläggen från början min fråga i tråden är varför Haldex och inte Torsen.

Haldex oavsett generation.
Sak samma funktionen är ungefär likvärdig. Fortfarande lameller, dator på klumpen, vinkelväxel o.s.v oavsett generation utom gen 5 som saknar ackumulator tank.

Gen 1 och 5 är lite olika utseende på.

Gen 2,3,4 väldigt lika varann.

Se länk.
http://www.awdwiki.com/en/haldex/

Så lugn era nyare generationer kommer nog hitta på hyss tids nog :-)
Gen 5 verkar många byt pump på nästan direkt, när man läser den hör tråden :-)
ChristerN skrev:Ehhh, är det din XC70 från 2004 som du skriver om?
Har den gen4?
Det är mitt fel att det skrivs om en 2004 eftersom jag frågade. Eftersom det endast var något enstaka inlägg och inte hela tråden som spårade ur tycker jag att det hade varit klokare om du bara hade fortsatt att scrolla...istället för att vara dryg. särskilt då det är på sidan 75.
(Valln tackar för ditt inlägg ovan :-) )

Tänk om det kunde komma något sånt här till Volvos Haldex.

https://www.gmpperformance.com/index.cf ... t&cid=6188

Men nu ska jag inte störa tråden mer om Haldex kontra Torsen återgå till skillnaderna mellan.

Gen 4 vs Gen 5

Ps ser enklare ut att byta pump på gen 5 alltid ett plus för gen 5 när det blir dags för pump byte. Hoppas priset på data delen går ner lite med typ priserna på sidan jag länka till.
valln skrev:
ChristerN skrev:Ehhh, är det din XC70 från 2004 som du skriver om?
Har den gen4?
Det är mitt fel att det skrivs om en 2004 eftersom jag frågade. Eftersom det endast var något enstaka inlägg och inte hela tråden som spårade ur tycker jag att det hade varit klokare om du bara hade fortsatt att scrolla...istället för att vara dryg. särskilt då det är på sidan 75.
Ber om ursäkt. Inte alls min mening att vara (verka) dryg.
Har läst hela tråden (hur många har det?) och följer den med intresse. Har dock inte den djupa tekniska kunskapen så jag kan säga att gen x är samma samma som gen y. Om så är fallet har naturligtvis inlägget sin helt berättigade plats i denna tråd om gen 4 och gen 5!
Vilken tråd! Orkar inte läsa allt så jag frågar rakt ut, har det hänt någon utveckling på de ny MY15 eller hur är statusen på Haldex gen5. Kommer det någon gen6? Har alla lärt sig leva med gen5 och ingen mer klagomål eller har Volvo löst det med något mjukvarouppdatering?
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 130
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]