Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som vet om det är rent allmänt känt att vissa motorer brukar dra ut på levtiden mer än andra när folk har beställt ex V60 som jag beställt? Något som vanligtvis brukar förlänga levtiden? Jag har beställt OCR T3:a och hört att det har varit åtgång på just OCR men tänkte mer på T3:orna. Verkar överlag som dom flesta beställer D4:or, verkar vara den vanligaste motorn på V60 känns det som just nu.

Jag har dock 9 v kvar, så det kanske inte är läge att hålla på att "jiddra" för mycket :)
volvobrasse skrev:Är det någon som vet om det är rent allmänt känt att vissa motorer brukar dra ut på levtiden mer än andra när folk har beställt ex V60 som jag beställt? Något som vanligtvis brukar förlänga levtiden? Jag har beställt OCR T3:a och hört att det har varit åtgång på just OCR men tänkte mer på T3:orna. Verkar överlag som dom flesta beställer D4:or, verkar vara den vanligaste motorn på V60 känns det som just nu.

Jag har dock 9 v kvar, så det kanske inte är läge att hålla på att "jiddra" för mycket :)
Du vet ju vad skillnaden var på min bil 10 veckor mellan en summum och en OCR det lär ju vara den enda förklaringen tyvärr :/
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:Är det någon som vet om det är rent allmänt känt att vissa motorer brukar dra ut på levtiden mer än andra när folk har beställt ex V60 som jag beställt? Något som vanligtvis brukar förlänga levtiden? Jag har beställt OCR T3:a och hört att det har varit åtgång på just OCR men tänkte mer på T3:orna. Verkar överlag som dom flesta beställer D4:or, verkar vara den vanligaste motorn på V60 känns det som just nu.

Du vet ju vad skillnaden var på min bil 10 veckor mellan en summum och en OCR det lär ju vara den enda förklaringen tyvärr :/
Du måste nog uppdatera mig :) Vad var din levtid på OCR respektive summon? :)
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev:

Beställde för 2 veckor sen, 17 veckor på OCR uppdaterade till en summum så det vart en ny beställning medans det fortfarande stog 17 veckor. den uppdaterades och då var det 7 veckor för summumen, numera 6 bör ticka över till fem på torsdag, för den tickade över till 6 i torsdags förra veckan.

Min handlare sa "det e ju lite längre leveranstid på dem..." Jag tyckte att beställa en bil som tar 10 veckor längre när jag sa att jag ville ha en bil ASAP var inte riktigt okej... :P
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:
Rudolfs skrev: Du vet ju vad skillnaden var på min bil 10 veckor mellan en summum och en OCR det lär ju vara den enda förklaringen tyvärr :/
Beställde för 2 veckor sen, 17 veckor på OCR uppdaterade till en summum så det vart en ny beställning medans det fortfarande stog 17 veckor. den uppdaterades och då var det 7 veckor för summumen, numera 6 bör ticka över till fem på torsdag, för den tickade över till 6 i torsdags förra veckan.

Min handlare sa "det e ju lite längre leveranstid på dem..." Jag tyckte att beställa en bil som tar 10 veckor längre när jag sa att jag ville ha en bil ASAP var inte riktigt okej... :P

Just så var det ja, minns från andra tråden:) ändå skumt att du fick 5 v längre än mig? Jag har dock på torsdag 8v kvar så det gör ju varken till eller från för mig. Jag ville helst ha OCR-färgen.

Men jag undrar om motorvalet gör ngn skillnad. Den som lever få se:)
Exquattro skrev:Vad jag har hört så har Volvo problem med 18"fälgarna till OCR. 17" förkortar levtiden avsevärt samt att VEA har längre levtid än gamla 5cyl D4AWD. Så VEA OCR+18"= låång levtid.
Jag har ju även 18" fälgarna. Men totalt 12v levtid, är väl inte superlångt? Enligt åf är normal levtid 8-12v på Volvo.

Han sa också idag på eftermiddagen att Volvo kommer nog öka takten lite nu då man vill registrera så många bilar som möjligt på rätt sida året inför årsskiftet, vad han nu menar med det.
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]