NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har något tips på vad man ska göra/kolla om säkringen till 12v uttagen går utan att man har någon utrustning kopplad till dem?
Gäller en C30.
.
Jag hade iaf först tagit bort 12-v uttaget för att se om det är det som kortsluter. På fas 1 är det iaf riktigt simpelt. Om inte det är där felet är hade jag följt kabeln så långt det går. Därefter googlat en massa. :)
Micce1980 skrev:Jag hade iaf först tagit bort 12-v uttaget för att se om det är det som kortsluter. På fas 1 är det iaf riktigt simpelt. Om inte det är där felet är hade jag följt kabeln så långt det går. Därefter googlat en massa. :)
Hur sitter det fast? Jag bände lite försiktigt och det rörde sig inte...

.
Uttaget sitter fast i konsolen, alltså måste den bort.
Lättfixat... :D

Anledningen till att den nya säkringen gick direkt var att säkringen var gammal/dålig. Innan jag började riva allt testade jag med en ny säkring och det funkade! Skönt med lätt fix...

MEN hur fasen tänkte de på Volvo när de byggde in säkringslådan långt nere vid fötterna???
ThomasT skrev:Lättfixat... :D

Anledningen till att den nya säkringen gick direkt var att säkringen var gammal/dålig. Innan jag började riva allt testade jag med en ny säkring och det funkade! Skönt med lätt fix...

MEN hur fasen tänkte de på Volvo när de byggde in säkringslådan långt nere vid fötterna???
Ahaa, hehe! :-)-)

Tänkte? Det är avsaknad av tanke att sätta det så enligt mig. Samma sak (nej värre) med kupéfiltret. Däremot har de lyckats bra med konstruktionen med att byta framlampor.

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]