- sön 26 okt 2014, 22:52
#911831
Min fråga gäller saaben med avbrutna pinnbultar till grenröret i garaget, men den är ju lite allmän så jag startar en ny tråd!
Det är snart dags för återmontering av grenrör och turbo, och jag blev tipsad på saab9000.se att använda "Molycote 1000" på bultarna för att undvika framtida problem. Hemma i garaget hittade jag en tub med vad jag trodde var drivknutsfettt, men det stod "MoS" på den, inget om drivknutar.
Är Mos2-fett ett högtemperaturfett?
Kan det ge en fördel om ett till tio år när grejorna ska av igen?
Finns någon nackdel med fett på pinnbultar till grenrör/turbo/downpipe?
Tack på förhand!
Det är snart dags för återmontering av grenrör och turbo, och jag blev tipsad på saab9000.se att använda "Molycote 1000" på bultarna för att undvika framtida problem. Hemma i garaget hittade jag en tub med vad jag trodde var drivknutsfettt, men det stod "MoS" på den, inget om drivknutar.
Är Mos2-fett ett högtemperaturfett?
Kan det ge en fördel om ett till tio år när grejorna ska av igen?
Finns någon nackdel med fett på pinnbultar till grenrör/turbo/downpipe?
Tack på förhand!
Fingertoppskänsla