Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tacho skrev:Ny här på forumet och har även jag insett hur fördelaktigt detta erbjudande verkar.

Någon som har koll på hur mycket gas en V70 Bi-Fuel drar i verklig körning? I Volvos information uppges 0,65 kg/mil vilket ger en ganska saftig milkostnad om man räknar med 18 kr/kg. Förbrukningssiffran verkar dock hög med tanke på att energiinnehållet i 1 kg gas ska motsvara 1,5 liter bensin. Enkel matematik ger att den borde dra runt 0,56 kg/mil om man utgår från den angivna bensinförbrukningen.

Novis inom fordonsgas som jag är så tar jag dock tacksamt emot en rättning här :)
Den gasförbrukning som anges avser antagligen s.k. certifieringsgas, så gör i vart fall VW och jag antar att det gäller Volvo också. Den svenska gasen, som oftast är en mix av bio- och naturgas, har ett högre energiinnehåll än certifieringsgasen.
Det var ju bra att man kan konfigurera bilen som man vill ha den, men det borde ju vara fler än bilia om kör denna kampanjen? Volvo centralt har inte skrivit ut något med det låga priset på sin hemsida.
Enligt Bilias försäljare var det en kampanj riktad till Bilia, men man får väl sällan hela sanningen i sådana sammanhang. Jag var i kontakt med en säljare hos en annan firma, men de kunde i alla fall inte matcha priset. Jag vet dock inte hur långt ned de kunde gå.
Trots att priset är bra så är dom fortfarande inte slutsålda då de bilarna fortfarande ligger uppe på bilias hemsida.
simonhalmstad skrev:Trots att priset är bra så är dom fortfarande inte slutsålda då de bilarna fortfarande ligger uppe på bilias hemsida.
Ja, jag hämtade min bil för en och en halv vecka sedan. Då fanns det fortfarande bilar kvar. Med tanke på priset kan ju knappast de andra kedjorna sälja någon bifuel alls.
Får man fråga vad du tog för spec & vad det kostade? Verkar som ett kap går man in och värderar en v60 bi-fuel på bilpriser så visar den nästan högre pris än de där 270tkr som den kostar ny på bilia.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]