Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nya eller gamla loggan, vilken ser bäst ut?

Nya
18
41%
Gamla
26
59%
Användarvisningsbild
av Bilnörden
andreas 80 skrev:Tycker nog att den nya känns mer elegant. Man ser hela cirkeln och ingen "påklistrad" text som tidigare utan i samma nivå.

Sen antar jag att det inte är ett ensamt beslut. Både lastvagnar och buss mm. kommer väl också byta logga, de bör ju också ha haft något att tycka till om och inte bara Kinas beslut
Vad jag kan se så ser det inte ut som det Svenska Volvo har bytt logga bara Kinesiska.
av Elmeholt
Bilnörden skrev:
andreas 80 skrev:Tycker nog att den nya känns mer elegant. Man ser hela cirkeln och ingen "påklistrad" text som tidigare utan i samma nivå.

Sen antar jag att det inte är ett ensamt beslut. Både lastvagnar och buss mm. kommer väl också byta logga, de bör ju också ha haft något att tycka till om och inte bara Kinas beslut
Vad jag kan se så ser det inte ut som det Svenska Volvo har bytt logga bara Kindiska.
I så fall ser du nog lite dåligt. Bild
av Elmeholt
Bilnörden skrev:Dom har inte bytt på hemsidorna iaf, där var jag precis o kolla.
Vad är det för logga längst upp här?

Bild
av Elmeholt
Bilnörden skrev:Personbilar hör väl ändå till Kinesiska Volvo....... Jag skrev Svenska Volvo.....
Ja de gjorde du faktiskt. Bild
Användarvisningsbild
av daSea
Precis som Bilnörden skriver så är det bara Volvocars som bytt logga. Inte Volvo Trucks eller Volvo Construction... än iaf...
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
TommyP86 skrev:Ett steg mot att slopa texten skulle jag tro.
Det kunde dom gjort direkt. Volvo texten ser malplacerad ut nu, ihoptryckt och ful. :???:
av *pettson*
Volvo började som en välbyggd bil. Inte exklusiv, för det var alla bilar just då. ÖV4 Jacob hade ett speciellt kylarmärke. Med nya loggan så precis som sägs så kommer texten att slopas så småningom. Då blir det exakt samma logga som det en gång började med. Är man då tillbaka i grunden med välbyggda bilar som idag kallas premium, ja då är det tillbaka där det började som en framgångssaga.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]