Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Är det någon annan än jag som testat Rdio? Hur ska man navigera bland sina spellistor?

Jag fick min nya XC70 i veckan och tänkte lägga ner spotify till förmån för rdio eftersom det finns inbyggt i nya bilen. Jag skaffar ett konto på rdio (30 dagar gratis) och tänker att detta kommer bli kanon. Jag för över några av mina spellistor från spotify till rdio och går ut till bilen för o testa.... Sedan blir jag vansinnigt frustrerad, inget fungerar som jag tänkt mig. Hur är det tänkt att navigera i appen egentligen.
Det börjar med att jag får upp en meny där man kan söka artister, öppna sina spellistor mm Jag öppnar min spellista och väljer en låt, jippi det funkar, sedan trycker jag exit för att gå tillbaka till spellistan... vad händer, den stänger av hela appen. Jag startar om o testar igen, samma sak.... Jag testar varenda jäkla knapp som finns inget fungerar. Men om man trycker på OK när man spelar låten i sin spellista då kan man komma tillbaka från början och söka upp spellistan på nytt osv.... Så kan det väl inte vara tänkt att fungera, man måste ju kunna gå tillbaka till spellistan efter att man startat en låt. Vad gör jag för fel?
Ok, har testat lite till och kommit på hur man navigerar i menyerna på Rdio. När man bläddrar i menyerna för att söka låtar mm, så använder man OK och EXIT som fram o tillbaka. Men om man öppnat en spellista och startat en låt så ska man skrolla ett snäpp åt något håll för att komma tillbaka till spellistan, om man trycker EXIT så stänger man av Rdio och om man trycker OK, så kommer man tillbaka till Rdios huvudmeny. Och väl tillbaka i huvudmenyn så använder man OK och EXIT igen för att navigera, mycket logiskt (S)
Sedan måste jag säga att det går fruktansvärt långsamt att navigera runt i Rdio och att byta låt mm. Det är nästan enklare att köra Spotify i mobilen via Blåtand istället. Men det är MYCKET bättre ljud i Rdio än Spotify via Blåtand, så stor skillnad att det är värt besväret med den dåliga appen. Men jag får nog behålla spotify i mobilen ett tag till för säkerhets skull.
Jag skaffade Rdio premium för 99:-/mån, då fick man de första 30 dagarna gratis och kan ju sedan avbryta.
För att föra över spellistorna från spotify så googlade jag "spotify to rdio" och hittade denna sida http://resp.in/
Där får man logga in med sitt Rdio konto och sedan kan man föra över spotifys listor genom att skriva in adressen till en spotifylista. Adressen till spotifylistan får du i spotify om du höger klickar på spellistan i spotify och väljer "kopiera HTTP-länk", sedan klistrar du in den på webbsidan och så överförs det automatiskt till Rdio.

Men som sagt Rdio appen i bilen är SEG... men det är bra ljud och användbart om man inte har tänkt att hoppa runt i sina spellistor för mycket.
Nä, jag kör på kontantkortet från Telenor. Men tänkte byta till WiFi-delning via mobilen när det är slut, har 10gig fritt varje månad så det bör räcka. Tror inte jag skaffar simkort till bilen nu. Om det uppdateras med bättre appar mm kanske jag skaffar det på sikt.
Jag såg att 3 har ett bredbandsabonemang 5 gig för 119:-/ mån. Problemet med att wifidelning via mobilen är att det suger ut batteriet på nolltid. Man får nog köra med laddkabel i hela tiden man delar och det suger ut bilbatteriet.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]