Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jäverhammar
Bibbedlizzard - Visste du att Volbo sneglade på VAGs gamla 1.9 sugdiesel när designade den nya VEA dieseln.
Den stora utmaningen för Volvo under utvecklingen var att maskera att VEA motorn i princip är en uppborrad blåkopia av denna gamla raritet.
Därtill undrar jag hur de tänkte när de tog dämpare, stolar och hjulupphängning från en gammal skoda pickis och skapade dynamiq edition? De kunde väl ändå tagit grejerna från en fabia... :)

Off topic: Ser förbannat mycket fram emot att vår XC70 D4 AWD BE levereras - V46 Vit, lastpaket, klimatpaket, drag etc... Den kommer att bli en prydnad på parkeringen i Salem ;)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Jäverhammar skrev:Bibbedlizzard - Visste du att Volbo sneglade på VAGs gamla 1.9 sugdiesel när designade den nya VEA dieseln.
Den stora utmaningen för Volvo under utvecklingen var att maskera att VEA motorn i princip är en uppborrad blåkopia av denna gamla raritet.
Därtill undrar jag hur de tänkte när de tog dämpare, stolar och hjulupphängning från en gammal skoda pickis och skapade dynamiq edition? De kunde väl ändå tagit grejerna från en fabia... :)

Off topic: Ser förbannat mycket fram emot att vår XC70 D4 AWD BE levereras - V46 Vit, lastpaket, klimatpaket, drag etc... Den kommer att bli en prydnad på parkeringen i Salem ;)
Har du någon källa på det eller är det något rykte som du hört? Dynamic edition är samma hjulupphängning som r-design och lär väll knappast komma från Skoda pickis, sätena är topp of the line och du har nog inte suttit i någon utav bilarna om du jämnför dom!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Sätena som är top of the line är inscription och kostar 23tkr extra mycket skönare, bekvämare, mycket bättre kvalité på skinnklädseln etc, standardstolarna är inte mycket att ha i jämförelse. ;)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
simonhalmstad skrev:Sätena som är top of the line är inscription och kostar 23tkr extra mycket skönare, bekvämare, mycket bättre kvalité på skinnklädseln etc, standardstolarna är inte mycket att ha i jämförelse. ;)
Top of the line jämt med andra märken enligt min mening, Audi ligger där också i fram säten men baksäten är dom kassa på, dynamic stolarna är inte standard för den delen heller i en bas V70. inscription stolarna känns likvärdiga förutom ventilationen, även där enligt min mening och är väldigt dyra i jämnföresle, lädret vet jag inte om det skiljer så mycket på sen tycker jag själv det är väldigt fult med alla hål. Bästa stolarna Volvo har är nya r-design stolarna i v60, xc60, V40 enligt mitt tycke, nya xc90 har jag inte provat ännu men dom ligger säkert top of the line över allt annat :)
Användarvisningsbild
av Robbi
bibbedlizard skrev:
simonhalmstad skrev:Sätena som är top of the line är inscription och kostar 23tkr extra mycket skönare, bekvämare, mycket bättre kvalité på skinnklädseln etc, standardstolarna är inte mycket att ha i jämförelse. ;)
Top of the line jämt med andra märken enligt min mening, Audi ligger där också i fram säten men baksäten är dom kassa på, dynamic stolarna är inte standard för den delen heller i en bas V70. inscription stolarna känns likvärdiga förutom ventilationen, även där enligt min mening och är väldigt dyra i jämnföresle, lädret vet jag inte om det skiljer så mycket på sen tycker jag själv det är väldigt fult med alla hål. Bästa stolarna Volvo har är nya r-design stolarna i v60, xc60, V40 enligt mitt tycke, nya xc90 har jag inte provat ännu men dom ligger säkert top of the line över allt annat :)
Jag vet inget om stolar eller vad jag har i min XC70 Sport edition. Frugan tycker stolarna är skitsköna och HON BESTÄMMER!!! :D
av Elmeholt
Robbi skrev:Jag vet inget om stolar eller vad jag har i min XC70 Sport edition. Frugan tycker stolarna är skitsköna och HON BESTÄMMER!!! :D
En mycket sund inställning och insikt, livet blir så mycket enklare om man lär sig leva med att de (fruarna) bestämmer. :-)-)
Användarvisningsbild
av Robbi
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Jag vet inget om stolar eller vad jag har i min XC70 Sport edition. Frugan tycker stolarna är skitsköna och HON BESTÄMMER!!! :D
En mycket sund inställning och insikt, livet blir så mycket enklare om man lär sig leva med att de (fruarna) bestämmer. :-)-)
Haha, man väljer sina fighter och jag fick igenom modell, paket, motor etc. Hon kommenterade att stolarna var sköna när vi provkörde och det räckte för henne. Det räcker för mig med. :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]